یک سرباز ارتش پیشین در جمع هشت نفری است که توسط طالبان در بلخ کشته شدند
عکس: شبکه‌های اجتماعی

یک سرباز ارتش پیشین در جمع هشت نفری است که توسط طالبان در بلخ کشته شدند

منابع معتبر در ولایت بلخ می‌گویند که عبدالخالق کوچی، سرباز ارتش پیشین نیز در میان هشت نفری است که دو روز پیش توسط طالبان در شهر مزارشریف کشته شدند.

یک منبع از نزدیکان این سرباز به روزنامه اطلاعات روز گفت که عبدالخالق پس از سقوط نظام پیشین، در یک شرکت ساختمانی کار می‌کرد و طالبان او و هفت نفر دیگر را زیر نام «باغی و اختطاف‌گر» کشته‌اند.

دو روز قبل (چهارشنبه، ۱۷ حوت) فرماندهی امنیه‌ی طالبان در ولایت بلخ در خبرنامه‌ای مدعی شد که هشت «باغی و اختطاف‌گر» در درگیری با نیروهای این گروه در شهر مزارشریف کشته شده‌اند.

امروز نزدیکان و اعضای خانواده‌ی این هشت نفر با انتقال اجساد به کابل، قصد دادخواهی در برابر دفتر نمایندگی سازمان ملل (یوناما) را داشتند، اما منابع می‌گویند که طالبان مانع آ‌ن‌ها شده‌اند.

اعضای این خانواده‌ها می‌گویند که افراد کشته‌شده کارمندان یک شرکت ساختمانی و نظامیان پیشین هستند، اما طالبان آنان را زیر نام «افراد باغی و اختطاف‌گر» به قتل رسانده‌اند.

از این میان تاکنون هویت یکی از کشته‌شدگان برای عموم روشن شده است. منابع اما می‌گویند که از جمع هشت نفر، چهار نفرشان نظامیان حکومت پیشین بودند.