مرکز خبرنگاران افغانستان فهرست خبرنگاران زخمی در انفجار مزارشریف را اعلام کرد

مرکز خبرنگاران افغانستان فهرست ۱۵ خبرنگاری که در انفجار امروز در یک مرکز فرهنگی در شهر مزارشریف زخمی شده‌اند، را منتشر کرده است.

براساس این فهرست، مرتضی صمیمی، نجیب فریاد، فردین نوروزی، عزیز ابرام، خیبر ابراهیمی، وحید جلالی، سیرت نوری، جواد درویش، روح‌الله روحانی، حسیب‌الله عازم، منیر بهیر، سجاد موسوی، ناصر ظاهری، رسول سالک و عاطف آرین زخمی شده‌اند.

این خبرنگاران با رسانه‌هایی چون تلویزیون سفیر، آریانانیوز، تلویزیون سحر از ایران، طلوع‌نیوز، رادیو دری از ایران، تلویزیون افغانستان ۲۴، خبرگزاری پژواک، تلویزیون تمدن، تلویزیون شمشاد، رادیو و تلویزیون فروغ، رادیو آزادی، خبرگزاری صدای افغان، تلویزیون ۲۴ و خبرگزاری فرانسه کار می‌کنند. در این میان، یک خبرنگار آزاد نیز شامل است.

حوالی ساعت ۱۱:۰۰ پیش از ظهر امروز (شنبه، ۲۰ حوت) انفجاری در مرکز فرهنگی تبیان در شهر مزارشریف رخ داد. نوعیت این انفجار مواد جاسازی‌شده از قبل گفته شده است.

طالبان آمار تلفات این انفجار را یک کشته و هشت زخمی اعلام کرده‌اند. منابع اما در صحبت با روزنامه اطلاعات روز کشته‌شدن دست‌کم سه نفر و زخمی‌شدن نزدیک به ۲۰ نفر را تأیید کرده‌اند.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

«تبیان»، نهاد فرهنگی-اجتماعی طرفدار سیاست‌های ایران است که خبرگزاری صدای افغان «آوا» نیز زیر مجموعه‌ی آن می‌باشد.

مرکز فرهنگی «تبیان» در سال ۲۰۱۷ هم در کابل هدف یک حمله‌ی مرگ‌بار قرار گرفته بود که در آن دست‌کم ۴۱ نفر کشته و ۸۴ نفر زخمی شده‌ بودند. مسئولیت این حمله را گروه داعش بر عهده گرفته بود.