رییس کمیسیون شکایت‌های مجلس، متهم به غصب زمین شد

اطلاعات روز: صدها شهروند ولایت ارزگان رییس کمیسیون شکایت‌های مجلس نمایندگان را متهم به غصب هزاران جریب زمین کردند. آنان از ارزگان به کابل آمده‌اند و ادعا کردند که عبیدالله بارکزی، رییس کمیسیون شکایت‌های مجلس نمایندگان، بیش از یک هزار جریب زمین‌شان را غصب کرده است.

عبدالباری باور، یکی از بزرگان قومی ولایت ارزگان به نمایندگی از حدود سه صد تن دیگر گفت که عبیدالله بارکزی یک هزار جریب زمین یکی از باشندگان ارزگان به‌نام حاجی عبیدالله، مشهور به حاجی یتیم را غصب کرده است. او افزود که عبیدالله زمین‌های قبرستانی آن‌ها را در مربوطات ولسوالی چوره این ولایت نیز غصب کرده است.

اما عبیدالله بارکزی، رییس کمیسیون شکایت‌های مجلس نمایندگان این اظهارات را رد کرد‌ه و می‌گوید، در این مورد بین دو طرف دعوا بود، وی تنها پادرمیانی کرده است. او اظهارات باشندگان ارزگان را توطئه‌ای برای بدنام ساختنش عنوان کرد و گفت، هیچ گاهی در کارهای اداره‌های حکومتی و غصب زمین در ولایت ارزگان دست نداشته است.

با این حال، امان‌الله تیموری، سرپرست ولایت ارزگان در مورد غصب زمین توسط عبیدالله بارکزی چیزی نگفته است. اما او تأکید کرده است، برای حل این قضیه مطابق به احکام نهادهای عدلی و قضایی عمل می‌کند. ولی اعتراض کنندگان تأکید دارند، مسئولان محلی این ولایت بیش‌تر تحت امر بارکزی اند و از امرش پیروی می‌کنند. آنان گفتند، در این خصوص شکایت‌های‌شان را به اشرف غنی نیز ارسال می‌کنند.