طالبان در پروان دو داکتر را بازداشت کرده‌اند

منابع محلی در ولسوالی شیخ‌علی ولایت پروان می‌گویند که استخبارات طالبان دو داکتر شفاخانه‌ی این ولسوالی را بازداشت کرده‌اند.

یک منبع معتبر در صحبت با روزنامه اطلاعات روز می‌گوید که این دو داکتر مسئول بخش‌های فارمسی و انستیزی شفاخانه ۲۰ بستر شیخ‌علی بودند. آنان صبح روز گذشته (سه‌شنبه، ۲۳ حوت) بازداشت شده‌اند.

دلیل بازداشت این دو داکتر روشن نیست. یک منبع اما مدعی است که آمر شفاخانه به‌دلیل تعصبات قومی، همکارانش را به استخبارات طالبان سپرده است. به‌گفته‌ی منبع، داکتران بازداشت‌شده از قوم هزاره هستند.

منبع که خواست هویت‌اش فاش نشود، گفت: «آمر شفاخانه شیخ‌علی از قوم پشتون است و این دو داکتر را به‌دلیل هزاره‌بودن‌شان به چنگ استخبارات طالبان داده است. آمر شفاخانه در تلاش حذف هزاره‌ها از این شفاخانه است و پیش از این نیز او اقدامات تعصب‌برانگیز را دامن می‌زد.»

یک منبع دیگر از ولسوالی شیخ‌علی در صحبت با اطلاعات روز می‌افزاید که پیش از این نیز آمر شفاخانه ۲۰ بستر ولسوالی شیخ‌علی کارمندان این شفاخانه را تهدید به منفک کرده بود.

مسئولان محلی طالبان در ولایت پروان به پرسش خبرنگار اطلاعات روز در این‌باره‌ تاهنوز چیزی نگفته‌اند.

دیدگاه‌های شما
  1. اگر لطف کنین این موضوع را هم پیگیری نمایید كه آمر کنترل ساحوی این ولسوالی به نحوه ای دنبال دنبال خانم ها را گرفته است شماره های تلفن از از اوراق ها اخذ نموده یعنی نمی زیبت یک مقام طالب چنین عمل را انجام دهد اگر چنین باشد پس از مردم عامه چی گیله….؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *