آدم‌ربایی در بلخ
عکس: ارسالی به اطلاعات روز

آدم‌ربایی در بلخ؛ یک مرد کهن‌سال ربوده و یک بازرگان آزاد شد

منابع مردمی در شهر مزارشریف، مرکز ولایت بلخ می‌گویند که افراد مسلح ناشناس یک مرد کهن‌سال را از مرکز اين ولایت ربوده‌اند.

منابع از فرد ربوده‌شده به نام عبدالرووف غفوری یاد می‌کنند و می‌گویند که وی روز گذشته (جمعه، ۱۱ حمل) از ساحه‌ی دشت‌شور از مربوطات ناحیه هشتم شهر مزارشریف ربوده شده است.

نزدیکان این مرد کهن‌سال می‌گویند که وی به‌تازگی یک حویلی‌اش را فروخته بود و به‌خاطر پولش ربوده شده است.

آنان می‌گویند که ربوده‌شدن عبدالرووف‌ را با پوليس طالبان شریک کرده‌اند، اما با گذشت نزدیک به دو روز تاکنون از سرنوشت‌ وی خبری نیست.

مسئولان امنیتی طالبان هرچند به‌گونه‌ی رسمی در پیوند به ربوده‌شدن عبدالرووف چیزی نمی‌گویند، اما یک منبع از میان این گروه که می‌خواهد هویت‌اش فاش نشود، ربوده‌شدن این مرد را تأیید می‌کند.

این منبع می‌گوید که در حال حاضر نیروهای امنیتی طالبان به‌صورت مشترک تلاش دارند تا عبدالرووف غفوری را از چنگ آدم‌ربایان آزاد کنند.

منابع درحالی از ربوده‌شدن این مرد خبر می‌دهند که وزارت امور داخله‌ی طالبان اعلام کرده است که نیروهای قطعات خاص این وزارت و قول اردوی ۲۰۹ الفتح، یک تاجر را در شهر مزارشریف از چنگ آدم‌ربایان آزاد کرده‌اند.

وزارت داخله‌ی طالبان گفته است که این بازرگان حدود یک ماه قبل از مربوطات ناحیه‌ی اول شهر مزارشریف ربوده شده بود و در برابر رهایی وی آدم‌ربایان ۳۰۰ هزار دالر امریکایی درخواست کرده بودند.

آدم‌ربایی چالش جدی امنیتی در بلخ به نظر می‌رسد.

محمد آصف‌وزیری، سخن‌گوی فرماندهی امنیه‌ی طالبان برای بلخ امروز در نشست خبری از رهایی ۲۴ نفر از نزد آدم‌ربایان در یک سال گذشته خبر داد.