«جبهه آزادی»: طالبان به مردم اجازه‌ی ادای نماز جنازه اعضای این جبهه را نداده‌اند
عکس: شبکه‌های اجتماعی

«جبهه آزادی»: صلیب سرخ موفق به تحویل‌گرفتن اجساد کشته‌شدگان جنگ سالنگ نشده است

«جبهه آزادی افغانستان» اعلام کرده است که با گذشت پنج روز از جنگ در سالنگ جنوبی ولایت پروان، طالبان تاکنون تنها جسد فهیم سالنگی را به خانواده‌اش سپرده‌اند و تلاش‌های صلیب سرخ برای تحویل‌گرفتن سایر اجساد نتیجه نداده است.

در اعلامیه تازه‌ی «جبهه آزادی» که شنبه شب (۲۶ حمل) منتشر شده، آمده است که طالبان از سپردن سایر اجساد به خانواده‌های‌شان و برگزاری نماز جنازه و سایر مناسک دینی مرتبط به آن جلوگیری کرده‌اند.

«جبهه آزادی» افزوده است که جنگ‌جویان طالبان خانواده‌های کشته‌شدگان این جبهه را آزار و اذیت می‌کنند. این جبهه خواهان توجه جدی سازمان ملل و دیگر نهادهای مدافع حقوق بشر و حقوق بشردوستانه‌ی بین‌المللی شده است.

«جبهه آزادی» پیشتر نیز اعلام کرده بود که طالبان اقدام به آزار، اذیت، بازداشت و شکنجه‌ی غیرنظامیان در کابل، پروان، پنجشیر و کاپیسا کرده و به مردم اجازه‌ی ادای نماز جنازه برای کشته‌شدگان این جبهه را نداده‌اند.

این درحالی است که روز سه‌شنبه هفته‌ی جاری وزارت دفاع طالبان مدعی شد که هشت نفر از مخالفان این گروه، به‌شمول یک فرمانده‌شان به نام اکمل امیر را در عملیاتی در سالنگ ولایت پروان کشته‌اند. طالبان از این افراد به نام «بغاوتگر» یاد کردند.

«جبهه آزادی» ساعاتی پس از ادعای طالبان، کشته‌شدن شش عضو این جبهه، از جمله عبدالبصیر اندرابی را تأیید کرد. این جبهه تاکنون کشته‌شدن اکمل امیر را به‌صورت رسمی تأیید نکرده است.