کابل
عکس: شبکه‌های اجتماعی

طالبان سه باشنده‌ی پنجشیر به‌شمول دو نظامی پیشین را در کابل بازداشت کرده‌اند

منابع محلی از ولسوالی عنابه‌ی ولایت پنجشیر می‌گویند که طالبان در تازه‌ترین مورد، سه باشنده‌ی این ولایت، از جمله دو نظامی پیشین را از شهر کابل بازداشت کرده‌اند.

به‌گفته‌ی منابع، یک جوان به نام بریالی که در حکومت پیشین به مدت کوتاهی پولیس بود و از وظیفه کنار رفته بود، هفته‌ی گذشته از سوی طالبان در کابل بازداشت شده است.

منابع امروز (چهارشنبه، ۳۰ حمل) به روزنامه اطلاعات روز گفتند هنگامی که پدر این جوان به‌خاطر جویاشدن علت دستگیری وی به اداره‌ی استخبارات رفته، طالبان او را نیز زندانی کرده‌اند.

طبق اظهارات منابع، با گذشت بیشتر از یک هفته از سرنوشت این پدر و پسر اطلاعی در دست نیست. منابع می‌گویند که پدر این جوان غیرنظامی بود و در گذشته نیز وظیفه‌ی نظامی نداشته است.

همزمان با این، منابع می‌گویند که طالبان یک کارمند امنیت ملی حکومت پیشین را از شهر کابل بازداشت کرده‌اند. فرد بازداشت‌شده نجیب نام دارد و باشنده‌ی اصلی ولایت پنجشیر است.

منابع افزودند که نجیب هفته‌ی گذشته بازداشت شده و اکنون در قید طالبان به‌سر می‌برد. او در حکومت پیشین در یکی از بخش‌های امنیت ملی در ولسوالی پغمان کابل وظیفه داشته است.

دلیل و انگیزه‌ی بازداشت این افراد تاکنون روشن نشده است و طالبان نیز در این زمینه چیزی نگفته‌اند.

ولایت پنجشیر در طول بیش از یک‌ونیم سال گذشته کانون درگیری میان «جبهه مقاومت» و طالبان بوده است.

طالبان در این مدت ده‌ها نظامی پیشین و غیرنظامیان را به اتهام همکاری با «جبهه مقاومت» و یا داشتن سلاح بازداشت و زندانی کرده‌اند.

این گروه روز گذشته نیز یک «فرمانده سابق جهادی» به اسم «شاه محمود» را از ولسوالی آبشار ولایت پنجشیر بازداشت کرده بود.