Support Etilaatroz to Help Afghanistan’s Free Press Remain Alive

هیأت مجلس برای معرفی کابینه با اشرف غنی و عبدالله ملاقات می‌کند

اطلاعات روز: برای معرفی هر چی زودتر اعضای کابینه‌ی جدید، مجلس نمایندگان هیأتی را نزد رییس جمهور و رییس اجرایی حکومت وحدت ملی می‌فرستد. عبدالرووف ابراهیمی رییس مجلس نمایندگان در نشست امروز این مجلس گفت که این هیأت در دیدار با اشرف غنی و عبدالله، دلیل تأخیر در معرفی کابینه‌ی جدید را سوال خواهد کرد.

او در ادامه افزود که شهروندان از تأخیر معرفی کابینه‌ی جدید نگران شده و سران حکومت وحدت ملی باید هرچی زودتر اعضای این کابینه‌ را برای دریافت رای اعتماد به مجلس نمانیدگان معرفی کنند. بیش از دوماه از تشکیل حکومت جدید می‌گذرد، ولی هنوز اعضای کابینه‌ی جدید معرفی نشده‌اند.

قرار بود که پیش از نشست لندن شماری از نامزد وزیران برای دریافت رای اعتماد به مجلس نمایندگان معرفی شوند، اما این نیز کار نشد. اشرف غنی و عبدالله عبدالله پیش از برگزاری نشست لندن در یک نشست خبری مشترک در کابل گفتند، اعضای کابینه‌ی جدید بین دو تا چهار هفته‌ی آینده معرفی می‌شوند.

از این وعده نزدیک به دو هفته می‌گذرد، اما تا حالا کدام پیشرفت چشمگیری در این زمینه گزارش نشده است. با این حال جاوید فیصل معاون سخنگوی رییس اجرایی امروز به رسانه‌ها گفت که نام شماری از چهره‌ها برای نامزدی شماری از وزارت‌های کلیدی مشخص شده است.

او در ادامه افزود که اشرف غنی و عبدالله عبدالله در تلاش معرفی هرچی زودتر اعضای کابینه‌ی جدید برای دریافت رای اعتماد به مجلس نمایندگان اند. سخنگوی رییس اجرایی تأکید کرد که در دونیم هفته آینده تمام نامزد وزیران برای دریافت رای اعتماد به مجلس نمایندگان معرفی می‌شوند.