اطلاعات روز

تحقیقات درباره‌ی خروج امریکا از افغانستان؛ مک کال مصاحبه‌های رونویسی‌شده را درخواست کرد

مایکل مک کال، رییس کمیته امور خارجه‌ی مجلس نمایندگان امریکا می‌گوید که به‌عنوان بخشی از تحقیقات درباره‌ی خروج این کشور از افغانستان، مصاحبه‌های رونویسی‌شده‌ی مقام‌های فعلی و سابق وزارت خارجه‌ی ایالات متحده را درخواست کرده است.

به گزارش سی‌ان‌ان، مایکل مک کال در بیانیه‌ای که دیروز (یک‌شنبه، ۲۴ ثور) منتشر کرده، مصاحبه‌ی پنج مقام را درخواست کرده است.

او گفته است که از طریق تحقیقات به این نتیجه رسیده که این پنج نفر اطلاعات مهمی درباره‌ی چگونگی و چرایی خروج فاجعه‌بار دولت بایدن از افغانستان در اختیار دارند.

مایکل مک کال اضافه کرده است: «همان‌طوری که ما به جمع‌آوری شواهد ادامه می‌دهیم، کمیته به مصاحبه با مقام‌های فعلی و سابق دولت که در برنامه‌ریزی و اجرای عقب‌نشینی دخیل هستند، ادامه خواهد داد.»

این درخواست‌ها پس از آن صورت می‌گیرد که مک‌ کال، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه‌ی این کشور را تهدید کرده بود که اگر درباره‌ی تلگراف محرمانه‌ی مربوط به خروج ایالات متحده از افغانستان، به قانون‌گذاران امریکایی توضیح ندهد، با اتهام «اهانت به کنگره» مواجه خواهد شد.

مک کال تحقیقاتی را در مورد خروج امریکا از افغانستان آغاز کرده است.

جمهوری‌خواهان و برخی از دموکرات‌ها می‌گویند که هرگز گزارش کاملی از عملیات آشفته‌ای که در آن ۱۳ نظامی امریکایی در میدان هوایی کابل کشته شدند، صورت نگرفته است.