منابع: طالبان یک جوان پنجشیری را در کابل بازداشت و زیر شکنجه به قتل رسانده‌اند
عکس: شبکه‌های اجتماعی

منابع: طالبان یک جوان پنجشیری را در کابل بازداشت و زیر شکنجه به قتل رسانده‌اند

منابع محلی در ولایت پنجشیر مدعی اند که طالبان یک جوان را در شهر کابل بازداشت و سپس زیر شکنجه به قتل رسانده‌اند. این جوان احمدولی نام داشته و باشنده‌ی اصلی ولسوالی رخه‌ی پنجشیر بوده است.

منابع به روزنامه اطلاعات روز گفتند که طالبان این جوان را دو روز قبل (چهارشنبه، ۲۷ ثور) از مربوطات شهر کابل بازداشت کرده و چند ساعت بعد جسد وی را به خانواده‌اش تحویل داده‌اند.

طبق اظهارات منابع، طالبان احمدولی را با شکنجه و لت‌وکوب به قتل رسانده‌اند و آثار و علایم شکنجه در بدن وی دیده شده است.

منابع افزودند که احمدولی در حکومت پیشین مدتی را به‌اتهام ارتکاب جرایم جنایی در زندان سپری کرده بود و پس از تسلط طالبان بر افغانستان بی‌کار بود.

به‌گفته‌ی منابع، او هیچ زمانی عضویت نیروهای ضد طالبان را نداشته، اما در چندین مورد به دزدی و اختطاف متهم بوده است.

با این حال، منابع گفتند که انگیزه‌ی بازداشت و قتل این جوان مشخص نیست و طالبان نیز در این باره به بستگانش توضیحی نداده‌اند.

این درحالی است که به‌گفته‌ی منابع، در ماه قوس سال گذشته برادر احمدولی به اسم «شمس‌الله» نیز در زندان طالبان تحت شکنجه جان باخته بود. طالبان در مورد جان باختن او نیز به خانواده‌اش چیزی نگفته بودند.

طالبان از زمان تسلط دوباره بر افغانستان، بارها به بازداشت خودسرانه و قتل غیرنظامیان، به‌ویژه در ولایت پنجشیر متهم شده‌اند. منابع می‌گویند که طالبان با باشندگان پنجشیر «برخورد عقده‌مندانه» دارند و آن‌ها را «بدون جرم» به بند می‌کشند.