وزارت داخله: از اخاذی غیر‌قانونی در شاهراه‌ها جلوگیری می‌شود

اطلاعات روز: وزارت داخله‌ اعلام کرد که از اخاذی‌ها (دریافت پول به گونه‌ی غیر‌قانونی) در مسیر شاهراه‌های کشور جلوگیری می‌شود. در خبرنامه‌ی ارسالی این وزارت به روزنامه‌ی اطلاعات روز آمده است که به روز یک‌شنبه هفته‌ی‌ روان نشست نظارتی برای جلوگیری از اخاذی‌های غیر‌قانونی تحت ریاست عبدالحکیم نجرابی، رییس عمومی تفتش این وزارت برگزار شد.

بر اساس این خبرنامه، در این نشست با حضور شماری از نمایندگان وزارت‌های سکتوری، روی رسیدگی به شکایت‌ها و چالش‌های موجود در زمنیه‌ی اخاذی غیر‌قانونی بحث شد. اشتراک کنندگان در این نشست روی اطلاعات و شکایت‌ها مبنی بر اخاذی‌های غیرقانونی در مسیر شاهراه‌های بزرگ، محلات آسیب‌پذیر و دروازه‌های دخولی شهر کابل بحث کرده‌اند.

آنان پس از بحث همه‌جانبه، تصمیم گرفته‌اند که برای جلو‌گیری آن باید اقدام‌های لازم روی دست گرفته شوند. عبدالحکیم نجرابی، رییس عمومی تفتیش وزارت امور داخله و رییس کمیسیون جلوگیری از اخاذی‌های غیر‌قانونی در این نشست در مورد کارکرد کمیسیون یاد‌شده نیز معلومات ارائه کرده است.

او در ادامه گفته است که نظارت بر شفافیت در کار ادار‌ه‌‌ها، قطعات و جزوتام‌های وزارت امور داخله در اولویت کاری این کمیسیون قرار داشته است. نجرابی می‌گوید که کمیسیون جلوگیری از اخاذی‌های غیر‌قانونی برای ریشه‌کن کردن هر‌نوع فساد، نیازمند همکاری و هم‌آهنگی سایر ارگان‌های ذی‌ربط در این زمینه است.