ذبیح‌الله مجاهد گزارش وزارت خارجه‌ی امریکا در مورد قاچاق انسان را «پروپاگند» خواند

ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی حکومت سرپرست طالبان گزارش وزارت خارجه‌ی امریکا در مورد قاچاق انسان را «پروپاگند» و «بی‌مورد» دانست.

آقای مجاهد امروز (شنبه، ۲۷ جوزا) با نشر توییتی نوشت: «پروپاگند کشورهای غربی در رابطه به قاچاق انسان در افغانستان بی‌مورد است.»

گزارش سال ۲۰۲۳ وزارت خارجه‌ی امریکا در مورد قاچاق انسان روز جمعه منتشر شده است و در آن افغانستان از جمله کشورهای معرفی شده که قاچاق انسان با حمایت حکومت صورت می‌گیرد.

سخن‌گوی طالبان گفته که این گروه اجازه نمی‌دهد که قاچاق انسان صورت گیرد و تأکید کرده «کسی که به این جرم دستگیر شود، مجازات می‌شود».

مجاهد ادعا کرده که «قاچاق انسانی بیرون از مرزهای افغانستان انجام می‌شود که جلوگیری آن مسئولیت امارت اسلامی افغانستان نیست».

در گزارش جدید وزارت خارجه‌ی امریکا در مورد قاچاق انسان، علاوه بر افغانستان، کشورهای چون ایران، سوریه، چین، روسیه، برما، اریتره، کوریای شمالی، ترکمنستان، کوبا و سودان جنوبی نیز به‌عنوان کشورهایی که قاچاق انسان با حمایت دولتی انجام می‌شود، معرفی شده‌اند.

افغانستان پیش از این نیز بارها در گزارش‌های نهادهای بین‌المللی، در جمع کشورهای با بیشترین آمار قاچاق انسان قرار گرفته بود.