شهرداری طالبان در بلخ در مورد ملکیت‌های شخصی اعضای حکومت پیشین معلومات جمع‌آوری می‌کند

شهرداری طالبان در مزارشریف، مرکز ولایت بلخ از نواحی دوازده‌گانه‌ی این شهر خواسته است تا در هماهنگی با وکیلان گذر در مورد جایدادهای اعضای حکومت پیشین معلومات جمع‌آوری کنند.

روزنامه اطلاعات روز به نامه‌ی شهرداری مزارشریف دست یافته که در آن بر تهیه‌ی یک دیتابیس معلومات در مورد جایدادها و ملکیت‌های شخصی اعضای حکومت پیشین تأکید شده است.

این نامه روز یک‌شنبه هفته‌ی جاری (۲۸ جوزا) به امضای محمدنسیم عابد، معاون و سرپرست شهرداری مزارشریف به ناحیه‌های دوازده‌گانه‌ی این شهر فرستاده شده است.

در این نامه آمده است: «حسب هدایت مقام محترم ریاست، تماما جایدادهای اراکین پیشین اعم از رهبران سیاسی، قوماندانان نظامی، اعضای شورای ملی، اعضای شورای ولایتی، قوماندان‌های غیرمسئول، قوماندان‌های محلی و زورمندان مربوط به حکومت گذشته را به ملاحظه دفتر املاکی دیتابیس و از طریق وکلای گذر خویش با قید مساحت موقعیت حالت فعلی با ذکر اسناد مربوط به ملکیت هرچه عاجل طی جدول ترتیب و غرض اجراآت بعدی گسیل فرمایید.»

شهرداری طالبان در شهر مزارشریف در تاریخ پنجم حمل سال جاری خورشیدی نیز از نواحی دوازده‌گانه‌ی این شهر خواسته بود تا در مورد ملکیت‌های ۱۳ نفر از چهره‌های سیاسی و اعضای حکومت پیشین معلومات جمع‌آوری کنند.

عطامحمد نور، محمد محقق، عبدالرشید دوستم، فرهاد عظیمی، اسحاق رهگذر، ظاهر وحدت، جمعه‌خان همدرد، عباس ابراهیم‌زاده، علم‌خان آزادی، سید عبدالله مسرور، اسد شریفی، احمدشاه رمضان و رییس عبدالخالق از افرادی بودند که شهرداری طالبان خواستار جمع‌آوری معلومات در مورد ملکیت‌های آن‌ها شده بود.