© EUROPEAN UNION, 2023

اتحادیه اروپا ۱۲ میلیون یورو به افغانستان کمک کرد

اتحادیه اروپا می‌گوید که برای حمایت معیشتی از آسیب‌پذیرترین افراد در افغانستان ۱۲ میلیون یورو کمک اختصاص داده است.

در اعلامیه‌ی نمایندگی اتحادیه اروپا در افغانستان آمده است که این مقدار پول در اختیار بنیاد آقاخان، شورای پناهندگان دانمارک و انجمن توان‌بخشی و انکشاف زراعت برای افغانستان قرار می‌گیرد.

این دفتر افزوده است بودجه‌ای که دیروز (پنج‌شنبه، ۱ سرطان) اعلام شد، برای حمایت از تولید مواد غذایی پایدار، کشاورزی هوشمند با آب و هوا و زیرساخت‌های انعطاف‌پذیر و ایجاد درآمد و اشتغال مصرف خواهد شد.

رافائلا ادیس، سرپرست نمایندگی اتحادیه اروپا در افغانستان گفته است که میلیون‌ها نفر در این کشور با گرسنگی مواجه اند و همزمان انتظار می‌رود تغییرات اقلیمی وضعیت را برای بسیاری از افغان‌ها، به‌ویژه زنان بدتر کند.

او افزوده است که اتحادیه اروپا همراه با شرکای خود در کنار مردم افغانستان است.

رافائلا ادیس گفته است: «سرمایه‌گذاری در تولید مواد غذایی پایدار، زراعت هوشمند با آب و هوا و زیرساخت‌های انعطاف‌پذیر تفاوت واقعی در زندگی امروز و آینده افغان‌ها ایجاد می‌کند.»

دفتر سازمان ملل برای هماهنگی کمک‌های بشردوستانه یا اوچا می‌گوید که در سال جاری میلادی بیش از ۲۸ میلیون نفر در افغانستان به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

به‌گفته‌ی این دفتر، برای کمک‌رسانی به افراد نیازمند در افغانستان تا ماه دسامبر سال ۲۰۲۳ میلادی، به ۲.۲۶ میلیارد دالر نیاز است.