اطلاعات روز

کمیته نجات: هزار و ۲۰۰ خانواده بر اثر سیلاب‌های اخیر در افغانستان آواره شده‌اند

کمیته بین‌المللی نجات (آی‌آرسی) می‌گوید که بیش از هزار و ۲۰۰ خانواده در ولایت‌های کابل، میدان‌وردک و لوگر بر اثر سرازیرشدن سیلاب بی‌جاشده‌اند.

این کمیته دیروز (چهارشنبه، ۴ اسد) با نشر گزارشی گفته است که در سیلاب‌های اخیر بیش از ۶۰۰ خانه نیز آسیب دیده‌اند.

همچنین براساس آمار وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی طالبان، طی یک هفته‌ی اخیر بر اثر جاری‌شدن سیلاب در ۱۴ ولایت، ۴۸ نفر جان باخته و ۵۸ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

کمیته بین‌المللی نجات در گزارش خود افزوده است که تغییرات اقلیمی در افغانستان به‌عنوان یک تهدید قوی ظاهر شده و مناطقی مانند ولایت‌های میدان‌وردک و لوگر را تحت تأثیر قرار داده است.

محمد ریاس، مدیر منطقه‌ای کمیته نجات گفته است که باشندگان ولایت‌های میدان‌وردک و لوگر با پی‌آمدهای سیلاب‌های ویرانگر دست‌وپنجه نرم می‌کنند و در روزهای آینده هم بارش‌های بیشتری پیش‌بینی می‌شود.

به‌گفته‌ی او، تیم‌های واکنش اضطراری کمیته نجات جهت ارائه‌ی کمک‌ها و خدمات ضروری، به‌ویژه حمایت‌های صحی به آسیب‌دیدگان در کابل و لوگر کار می‌کنند.

کمیته نجات گفته است که در روزهای آینده برای آسیب‌دیدگان کمک نقدی نیز توزیع خواهد کرد.

این کمیته از دولت‌ها، سازمان‌های بین‌المللی و افراد در سرتاسر جهان خواسته است تا برای رسیدگی به تغییرات اقلیمی و حمایت از جوامع آسیب‌پذیر گرد هم آیند.

کمیته بین‌المللی نجات از کمک‌کنندگان درخواست کرده است که آسیب‌پذیرترین کشورها را در تأمین مالی، به‌ویژه زمانی که بسیاری از بلایا قابل پیش‌بینی اند، تنها نگذارند.