Photo: Sent to Etilaatroz

طالبان: سیلاب در ۱۱ ولایت جان ۴۷ نفر را گرفته و ۵۷ نفر را زخمی کرده است

وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طالبان و مسئولان محلی این گروه می‌گویند که بر اثر جاری‌شدن سیلاب در روزهای اخیر در ۱۱ ولایت، ۴۷ نفر جان باخته و ۵۷ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

شفیع‌الله رحیمی، سخن‌گوی این اداره امروز (سه‌شنبه، ۳ اسد) با نشر یک نوار تصویری گفته است که از تاریخ ۲۹ سرطان تا اکنون در ولایت‌های میدان‌وردک، کابل، کنر، پکتیا، خوست، نورستان، ننگرهار، غزنی، پکتیکا و هلمند، ۴۱ نفر جان باخته و ۵۷ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

او افزوده است که بر اثر این سیلاب‌ها ۴۵۶ رأس مواشی تلف و ۹۴۰ باب منزل مسکونی و بیش از یک‌هزار جریب زمین زراعتی و باغ میوه تخریب شده است.

سخن‌گوی وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طالبان گفته است که براساس دستور نخست‌وزیر این گروه، به خانواده‌های جان باختگان سیلاب در این ولایت‌ها مبلغ ۱۰۰ هزار افغانی و به زخمی‌ها نیز مبلغ ۵۰ هزار افغانی کمک صورت گرفته است.

جان باختن شش نفر بر اثر سیلاب در پروان

در عین حال، مسئولان محلی طالبان در پروان می‌گویند که در پی جاری‌شدن سیلاب در ولسوالی‌ سیاه‌گرد این ولایت، شش نفر جان باخته‌اند.

غلام‌محمد جراح، ولسوال طالبان برای ولسوالی سیاه‌گرد پروان امروز گفته است که قربانیان سیلاب در این ولسوالی شامل پنج کودک و یک زن هستند.
او افزوده است که سیلاب دوشنبه‌شب در روستاهای قلاچ، چهارده، فرنجال، خاناخیل و خسگی ولسوالی سیاه‌گرد سرازیر شده و علاوه بر تلفات جانی، خسارات هنگفت مالی نیز برجای گذاشته است.

ولسوال طالبان برای ولسوالی سیاه‌گرد گفت که قربانیان سیلاب شب گذشته ساکنان قریه قلاچ این ولسوالی هستند.

به‌گفته‌ی آقای جراح، در این سیلاب‌ها‌ چهارده کیلومتر جاده، ۱۳۰ جریب زمین و هفت منزل مسکونی تخریب و چهار رأس مواشی تلف شده‌اند.

در شماری دیگر از ولسوالی‌های پروان، از جمله شینواری و شیخ‌علی نیز از وقوع سیلاب و خسارات ناشی از آن گزارش شده است.

این درحالی است که صبح امروز اداره هواشناسی طالبان از بارندگی و سرازیر شدن سیلاب در ۲۲ ولایت کشور هشدار داده است.