‏«جبهه مقاومت ملی»: دو جنگ‌جوی طالبان را در کابل و تخار کُشتیم

«جبهه مقاومت ملی افغانستان» می‌گوید که در ۲۴ ساعت گذشته در سه حمله جداگانه در ولایت‌های کابل و تخار، دو جنگ‌جوی طالبان را کشته‌اند و چهار جنگ‌جوی دیگر این گروه را زخمی کرده‌اند.

در اعلامیه‌ی این جبهه آمده است که حمله اول حوالی ساعت ۱۰:۰۰ شب گذشته (یک‌شنبه، ۵ سنبله) بر یک موتر گشت‌زنی استخبارات طالبان در نزدیکی «کندک حسین‌کوت» در روستای «سیاب قلی» ولسوالی شکردره کابل انجام شده است.

بر اساس این اعلامیه، در این حمله یک جنگ‌جوی طالبان کشته شده و دو جنگ‌جوی دیگر این گروه زخمی شده‌اند.

«جبهه مقاومت ملی» می‌گوید که حمله دوم حوالی ساعت ۱۲:۰۰ شب گذشته بر یک قرارگاه طالبان واقع در کمربند «تکه‌تیموز» تنگی فرخار انجام شده که در آن نیز یک جنگ‌جوی طالبان کشته و دو جنگ‌جوی دیگر این گروه زخمی شده‌اند.

این جبهه می‌گوید که سومین حمله آن‌ها حوالی ساعت ۱۲:۰۰ شب گذشته بر مقر فرماندهی پولیس و مرکز ولسوالی فرخار ولایت تخار انجام شده است.

«جبهه مقاومت ملی افغانستان» می‌گوید که در این حمله از سلاح‌های سبک و سنگین استفاده کرده و «تلفات سنگین» به طالبان وارد شده، اما آمار مشخصی از این تلفات ارائه نکرده است.

در اعلامیه‌ی این جبهه آمده است که «گزارش‌های ابتدایی نشان می‌دهد که چندین زخمی طالبان تروریست از محل حمله مقاومت‌گران به شفاخانه منتقل شده‌اند».

«جبهه مقاومت ملی افغانستان» می‌گوید که در این حملات به نیروهایش آسیبی نرسیده است.

مسئولان امنیتی طالبان در کابل و تخار تا اکنون در مورد این حملات ابراز نظر نکرده‌اند.

«جبهه‌ مقاومت ملی افغانستان» پیش از این نیز از حملاتی علیه طالبان در کابل و تخار خبر داده است.