Photo: sent to Etilaatroz

فعالان حقوق بشر و زنان معترض: سازمان ملل به خواست اعتصاب کنندگان در آلمان توجه کند

فعالان حقوق بشر و زنان معترض افغانستان مقیم پاکستان، از اعتصاب غذایی فعالان حقوق زن در آلمان حمایت کردند و خواستار توجه سازمان ملل متحد به خواست اعتصاب‌کنندگان شدند.

تمنا زریاب پریانی، از دختران معترض افغانستان با چند نفر دیگر در شهر کلن آلمان دست به اعتصاب غذایی زده‌اند. اعتصاب آنان از اول سپتامبر آغاز شده و قرار است تا ۱۲ سپتامبر ادامه یابد.

اعتصاب‌کنندگان از سازمان ملل متحد می‌خواهند که «آپارتاید جنسیتی» در افغانستان را به رسمیت بشناسد.

فعالان حقوق بشر و زنان معترض در اسلام‌آباد روز چهارشنبه (۱۵ سنبله) در یک نشست خبری با حمایت از این اعتصاب گفته‌اند: «ما خواهان توجه عاجل و ضروری سازمان ملل متحد به خواست تمنا و دیگر همرزمان‌اش که دست به اعتصاب غذایی زدند، هستیم».

آنان هشدار داده که هر اتفاقی برای اعتصاب‌کنندگان رخ دهد جامعه جهانی، سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و تمام کشورهای جهان مسئول خواهند بود.

فعالان حقوق بشر و زنان معترض همچنین گفته‌اند که اگر سازمان ملل متحد و کشورهای جهان به خواست «انسانی» و اعتصاب غذایی تمنا زریاب پریانی توجه نکنند، آنان دست به اعتصاب غذایی نامحدود خواهند زد.

آنان تأکید کرده آپارتايد جنسیتی که توسط طالبان در افغانستان به‌وجود آمده، از سوی سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته شود، کمک‌های مالی به طالبان متوقف گردد و تمام زندانیان سیاسی، فعالان حقوق بشر و خبرنگاران بدون قیدوشرط آزاد شوند.

فعالان حقوق بشر و زنان معترض از مردم افغانستان نیز خواسته‌اند که به‌جای خاموشی «مرگبار و نشستن به امید یک نجات دهنده،» به خیابان سرازیر شوند و از داعیه‌ی عدالت‌طلبانه زنان افغانستان حمایت کنند.

آنان گفته که جنایات طالبان علیه مردم افغانستان هر روز افزایش می‌یابد و باید در برابر این همه جنایت اقدام‌ دسته جمعی صورت گیرد.