Photo: Balkh Department of Public Health

نزدیک به ۶۰ تُن ادویه و مواد خوراکی تاریخ‌گذشته در بلخ حریق شد

مسئولان در ریاست صحت عامه‌ی طالبان در ولایت بلخ می‌گویند که نزدیک به ۶۰ تُن ادویه و مواد خوراکی تاریخ گذشته، پس از جمع‌آوری حریق شده است.

خبرگزاری باختر زیر کنترل طالبان به نقل از نجیب‌الله توانا، رییس صحت عامه‌ی طالبان در بلخ نوشته است که این مقدار مواد در جریان چهار ماه گذشته جمع‌آوری شده بود و روز گذشته (سه‌شنبه، ۲۸ سنبله) حریق شده است.

به گفته‌ی توانا، ارزش این مقدار مواد که شامل ۳۵ تُن ادویه و ۲۴ تُن مواد خوراکی تاریخ‌گذشته و بی‌کیفیت بود، حدود هشت میلیون افغانی برآورد شده است.

رییس صحت عامه‌ی طالبان در بلخ بر نظارت جدی در بازار تأکید کرده و گفته است: «فروش ادویه‌ها و مواد خوراکی بی‌کیفیت شبیه فروش زهر بالای مردم است. تلاش می‌کنیم جلوی خرید و فروش اجناس این چنینی گرفته شود.»

محمد محمدی، رییس اداره حافظت از محیط زیست طالبان در ولایت بلخ نیز از بازرگانان و فروشنده‌های دارو و مواد خوراکی خواسته است که سرمایه‌های شان را روی اجناس بی‌کیفیت و تاریخ‌گذشته مصرف نکنند.

با این حال، محمدشعیب صافی، مسئول اتحادیه خدمات دارویی در زون شمال، علت موجودیت ادویه‌های بی‌کیفیت و تاریخ‌گذشته را واردات غیرقانونی بیان کرده است.

این درحالی است که ریاست صحت عامه‌ی طالبان در ولایت بلخ پیش از این نیز در چندین نوبت جداگانه ادویه‌ها و مواد خوراکی تاریخ‌گذشته و بی‌کیفیت را حریق کرده بود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *