اسحق سروری

به نقل از شاهدان عيني:

در حدود ٧٠٠ خانوار‌ از مهاجران ازبكستاني و چچيني‌ وابسته به القاعده و طالبان كه گفته مي‌شود زن و مرد با اسلحه‌هاي مختلف‌النوع و واسكت‌هاي انتحاري مسلح مي‌باشند، در امتداد رود ارغنداب، از جمله ولسوالي‌هاي خاك افغان (خاك ايران) سايه گز و پاي لوخ‌ از مربوطات ولايت زابل كه در امتداد شاهراه قندهار-غزني قرار دارند، بنا به دستور ملا عمر، رهبر طالبان، اخيراً اسكان داده شده‌اند.

تعداد زيادی از اين نيرو‌ها در ولسوالي خاك افغان كه هم‌مرز با ولسوالي جاغوري ولايت غزني مي‌باشد، ساكن شده‌اند. ولسوالي جاغوري در طول ١٣ سال گذشته‌ يكي از امن‌ترين ولسوالي‌ها در سطح كشور بوده است.

وجود نيروهاي دهشت‌افگن و تروريست‌ در ولسوالي خاك افغان، ساكنان مناطق ناوه، دهمرده، پاتو، بابه و هيچه، از مربوطات ولسوالي جاغوري را نگران ساخته است.

قرار نقل ‌قول شاهدان عيني، اين نيروها‌ طالبان مسلح محلي را در بخش فنون نظامي و ماين‌گذاري آموزش مي‌دهند. وادي ارغنداب كه در امتداد شاهراه قندهار-غزني قرار دارد، براي نيروهاي طالبان و القاعده‌‌ از مو‌قعيت استراتژيك و سوق‌الجيشي خاصی برخوردار است؛ زيرا مي‌تواند نيروهاي دولتي را در مسير شاهراه به چالش بكشد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *