رهبران پنج کشور غربی از اسرائیل حمایت کردند

رهبران کشورهای امریکا، بریتانیا، آلمان، فرانسه و ایتالیا با نشر یک بیانیه مشترک از اسرائیل حمایت و حملات حماس را محکوم کرده‌اند.

در این بیانیه که شب گذشته (سه‌شنبه، ۱۷ میزان) منتشر شده، آمده است: «ما روشن می‌کنیم که اقدامات تروریستی حماس هیچ توجیه و مشروعیتی ندارد و باید به طور جهانی محکوم شود.»

رهبران این پنج کشور گفته‌اند که هرگز هیچ توجیهی برای تروریسم وجود ندارد. به گفته‌ی آنان، طی روزهای اخیر جهان شاهد کشتار خانواده‌ها در خانه‌هایشان، قتل‌عام بیش از ۲۰۰ جوان در یک جشنواره موسیقی و ربودن زنان و کودکان توسط حماس بوده است.

رهبران کشورهای امریکا، بریتانیا، آلمان، فرانسه و ایتالیا افزوده‌اند: «کشورهای ما از اسرائیل در تلاش‌هایش برای دفاع از خود و مردمش در برابر چنین جنایاتی حمایت خواهند کرد.»

آنان گفته‌اند که آرمان‌های مشروع مردم فلسطین را به رسمیت می‌شناسد و از اقدامات برابر عدالت و آزادی برای اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها به طور یکسان حمایت می‌کنند.

در اعلامیه این رهبران آمده است: «اما اشتباه نکنید: حماس نماینده این آرزوها نیست و چیزی جز ترور و خونریزی بیشتر برای مردم فلسطین ارائه نمی دهد.»

طی روزهای اخیر، حماس حملات غافلگیرانه‌ای را علیه اسرائیل انجام داد. به گفته‌ی مقام‌های اسرائیلی در این حملات یک هزار نفر کشته شدند.

اسرائیل هم در اقدام تلافی‌جویانه نوار غزه را بمباران و به‌گونه کامل این منطقه محاصره کرده‌ است. گفته می‌شود که در حملات اسرائیل نیز ۷۰۰ فلسطینی کشته شده‌اند.