بازداشت یک فرمانده 20 نفری طالبان در لغمان

اطلاعات روز: ریاست امنیت ملی اعلام کرد که یک فرمانده‌ 20 نفری گروه طالبان همراه با یک سر‌گروهش در ولایت لغمان بازداشت شدند. در خبرنامه‌ی ارسالی دفتر رسانه‌های این ریاست به روزنامه‌ی اطلاعات روز آمده است که این فرمانده طالبان سمیع‌الله نام دارد و مشهور به مولوی شاهد است که در یک عملیات ویژه‌ی امنیت ملی بازداشت شده است.

این فرمانده طالبان هنگام فعالیت‌های انتحاری و تروریستی از مر‌بوطات ولایت لغمان بازداشت شده است. ‌در ادامه‌ی خبرنامه‌ی ریاست امنیت ملی آمده است که نیروهای امنیتی در یک عملیات ویژه یک تن انتحاری را به اسم عبدالرزاق همراه با یک عراده موتر‌سایکل مملو از مواد انفجاری از شهر مهترلام مرکز ولایت لغمان بازداشت کرده‌اند.

بر اساس خبرنامه، این فرد عضو شبکه‌ی حقانی بوده است. امنیت ملی می‌گوید که در اقدام دیگری یک تروریست به اسم عبدالکریم با دو حلقه ماین مقناطیسی از ولسوالی پتان ولایت پکتیا توسط مأموران امنیت ملی بازداشت شده است. بر اساس خبرنامه، تروریستان قصد داشتند ‌در روز میلاد حضرت محمد (ص) چندین حمله‌ی تروریستی را انجام دهند.

از سوی‌ دیگر، مقام‌های محلی ولایت قندوز دیروز اعلام کردند که در جریان درگیری بین پولیس و طالبان در این ولایت، دو افسر پولیس  و یک غیر‌نظامی کشته شدند. در این درگیری چهار شورشی طالب نیز کشته شده‌اند. امان‌الله ابراهیمی، فرمانده پولیس ولسوالی امام صاحب قندوز گفت که این درگیری پس از حمله‌ی طالبان بر دو افسر پولیس آغاز شده است.

جنرال عبدالصبور نصرتی، فرمانده پولیس قندوز به روز جمعه نیز از یک درگیری دیگر بین پولیس و طالبان در همین منطقه خبر داده بود. به گفته‌ی او، در این درگیری سه شورشی طالب کشته و دو شورشی دیگر بازداشت شدند. قندوز در شمال کشور یکی از ولایت‌های نا‌امن است که گروه طالبان در برخی از مناطق آن فعالیت دارند.