حمله‌ی انتحاری در کابل، تلفات برجا گذاشت

اطلاعات روز: در حمله‌ی انتحاری بر موتر حامل نظامیان خارجی در شرق کابل، یک تن کشته و پنج تن دیگر زخمی شده‌اند. حشمت استانکزی، سخنگوی فرماندهی پولیس کابل دیروز گفت که این انفجار حوالی ساعت ۱:۳۰ دقیقه بعد‌از‌ظهر روز دوشنبه در منطقه‌ای موسوم به «یکه توت» در مربوطات حوزه‌ی نهم امنیتی کابل رخ داده است.

به گفته‌ی او، مهاجم انتحاری، موتر مملو از مواد انفجاری را به موتر حامل نظامیان خارجی کوبیده است. استانکزی گفت که در این حمله، ۶ شش غیر‌نظامی زخمی شدند که یکی از آنان در شفاخانه جان داده است. پولیس اتحادیه‌ی اروپا در کابل با نشر خبرنامه‌‌ای اعلام کرده است که موتر مربوط به این اتحادیه در شرق کابل هدف حمله قرار گرفته است. در این خبرنامه آمده است که به سرنشینان موتر این اتحادیه آسیبی نرسیده است.

کشته شدن 14 طالب

در عملیات مشترک تصفیه‌ا‌ی نیروهای امنیتی کشور در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴ شورشی طالب کشته شده‌اند. در خبرنامه‌ی ارسالی وزارت امور داخله به روزنامه‌ی اطلاعات روز‌ آمده است که در این عملیات 10 شورشی طالب زخمی و 4 تن دیگر آنان ‌از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند.

بر اساس این خبرنامه، این عملیات در مربوطات ولایت‌های بدخشان، پکتیا، خوست، ننگرهار، زابل، پکتیکا، کنر و میدان‌وردک به همکاری نیروهای اردوی ملی و امنیت ملی راه‌اندازی شده است. این عملیات به منظور پاک‌سازی بعضی از مناطق کشور از وجود هراس‌افگنان طالب و تأمین امنیت بهتر در مربوطات این ولایت‌ها راه‌اندازی شده است.

در خبرنامه‌ی وزارت داخله آمده است که در این عملیات مقداری جنگ‌افزار نیز به‌دست نیروهای امنیتی افتاده است. در بخش دیگر این خبرنامه آمده است که نیروهای پولیس در یک اقدام دیگر چهار حلقه ماین را از مربوطات ولایت‌های پکتیکا، خوست و کنر کشف و خنثا کرده‌اند. این ماین‌ها به‌تازگی توسط شورشیان برای اعمال تخریبی جاسازی شده بودند.