Photo: sent to Etilaatroz

چهاردهمین روز اعتصاب کاری رانندگان در اسلام‌قلعه: گفت‌وگو با طالبان بی‌نتیجه بوده است

اعتصاب کاری رانندگان موترهای باربری افغانستان در مرز اسلام‌قلعه در اعتراض به عدم رعایت نوبت بارگیری از سوی رانندگان ایرانی و بی‌توجهی طالبان در این مورد، وارد چهاردهمین روز شد.

این رانندگان امروز (دوشنبه، ۱۵ عقرب) در یک تجمع اعتراضی گفتند که گفت‌وگو‌ی آنان با ریاست ترانسپورت طالبان در هرات برای حل این مشکل بی‌نتیجه بوده و آنان به اعتصاب کاری شان ادامه می‌دهند.

احمدشاه، یکی از این رانندگان گفت که مسئولان طالبان به خواست‌های آنان تن نمی‌دهند و به همین دلیل آنان اعتصاب کاری خود را ادامه می‌دهند‌.

اما مولوی عبدالحق سالک، رییس ترانسپورت طالبان در هرات می‌گوید که او مشکلات رانندگان معترض را شنیده و مکتوبی در این زمینه به مرکز کشور فرستاده است.

او همچنین مدعی شده است که عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان در سفرش به ایران این موضوع را با مقام‌های آن کشور در میان گذاشته است و به‌زودی حل خواهد شد.

رانندگان افغانستان در مرز اسلام‌قلعه حدود دو هفته قبل در اعتراض به عدم رعایت نوبت بارگیری از سوی رانندگان ایرانی، اعتصاب کاری کردند.

آنان همچنین می‌گویند که هزینه‌ی رفت‌و‌آمد موترهای افغانستان در داخل خاک ایران نسبت به هزینه‌ی رفت‌و‌آمد موترهای ایران در داخل افغانستان بسیار زیاد است.

این رانندگان از طالبان می‌خواهند که مشکلات در زمینه‌ی نوبت بارگیری و هزینه‌ی رفت‌وآمد موتر‌های افغانستان در خاک ایران را حل کنند.