روایت‌های متفاوت از انفجار‌های پی‌هم شب گذشته در شهر مزارشریف

در پی شنیده‌شدن صدای دست‌کم دو انفجار و درگیری مسلحانه در شهر مزارشریف، مرکز ولایت بلخ، طالبان محلی روایت‌های متفاوت از این رویداد به رسانه‌ها داده‌اند.

عطا‌الله زید، سخن‌گوی والی طالبان در بلخ گفته است که رویدادهای شب گذشته (پنج‌شنبه، ۱۸ عقرب) ناشی از انفجار بالُن گاز در جریان آتش‌سوزی در یک خانه بوده است.

زید ادعا کرده است که آتش‌سوزی در ابتدا بر اثر شارتی برق در یک خانه در مربوطات حوزه‌ی ۱۱ امنیتی رخ داده و سپس به انفجار بالُن گاز منجر شده است. به‌گفته‌ی او، آتش‌سوزی توسط تیم‌های اطفائیه مهار شده است.

اما یک منبع امنیتی طالبان در شهر مزارشریف که خواست نامش در خبر ذکر نشود، گفت که انفجار در یک ذخیره‌گاه مهمات قطعه واکنش سریع این گروه رخ داده است.

به‌گفته‌ی این منبع، بر اثر شارتی برق، چندین سرگلوله‌ی راکت در ذخیره‌گاه مهمات قطعه واکنش سریع در نزدیکی ریاست استخبارات منفجر شده است.

شب گذشته ساکنان شهر مزارشریف، مرکز ولایت بلخ از وقوع دست‌کم دو انفجار پی‌هم و درگیری مسلحانه در مربوطات این شهر خبر دادند.

ساکنان مزارشریف همچنین به روزنامه اطلاعات روز گفته بودند که به تعقیب انفجار، صدای درگیری مسلحانه را نیز شنیده‌اند و گشت‌وگذار موترهای پولیس طالبان و آمبولانس‌ها را نیز شاهد بوده‌اند.