Photo: NEDemocracy

برندگان جوایز دموکراسی نهاد «نید»؛ جایزه بخش روزنامه‌نگاری به رسانه‌های مستقل افغانستان اهدا شد

جایزه بخش روزنامه‌نگاری چهلمین سالگرد موسسه «نید» یا «بنیاد ملی برای دموکراسی» به رسانه‌های مستقل افغانستان اهدا شد.

نازیه هاشمیار، مجری تلویزیون «آمو» روز سه‌شنبه (۱۴ نوامبر/۲۳ عقرب) در مراسمی در واشنگتن به نمایندگی از رسانه‌های مستقل افغانستان، این جایزه را پذیرفت.

خانم هاشمیار اهدای این جایزه را حایز اهمیت خوانده و گفته است که «این یک یادآوری قدرتمند برای ما خبرنگاران است که [نشان می‌دهد] صدای ما حیاتی است».

بنیاد «نید» گفته است که رسانه‌های مستقل افغانستان علی‌رغم سرکوب از سوی طالبان، برای آگاه‌نگه‌داشتن مردم این کشور تلاش کرده‌اند.

دیمون ویلسون، رییس و مدیر عامل «نید» گفته است که برگزیدگان جوایز سال ۲۰۲۳ «نید» «آرزوی جهانی برای دموکراسی را تأیید می‌کنند – حتی در چالش برانگیزترین مکان‌ها، مردم عادی همه‌چیز را برای حقوق‌بشر و آزادی به خطر می‌اندازند.»

جوایز دموکراسی «نید» هرساله برای قدردانی از کار «شجاعانه و خلاقانه» افراد و سازمان‌ها در جهت پیشبرد اهداف حقوق بشر و دموکراسی در سراسر جهان اعطا می‌شود.

کنت وولاک، رییس هیأت مدیره «نید» گفته است که مفتخر است که از افتخارآفرینان در مبارزه برای آزادی، حقوق بشر و دموکراسی حمایت می‌کند.

او افزوده است که «نید» در کنار روزنامه‌نگاران، فعالان و شهروندان شجاع در سرتاسر جهان خواهند ایستاد و در جهت مشترک برای نوسازی دموکراتیک کار خواهند کرد.

جنبش «زن، زندگی و آزادی» زنان ایران، مؤسسه فعال در مبارزه با سانسور موسوم به «نت فری‌دام» و افراد زندانی یا کشته‌شده به خاطر فعالیت دموکراتیک از دیگر برگزیدگان جوایز امسال «بنیاد ملی برای دموکراسی» اند.