Photo: UN Women/Ryan Brown

شورای امنیت سازمان ملل متحد قطع‌نامه‌ی «وقفه‌ی بشردوستانه» در جنگ غزه را تصویب کرد

شورای امنیت سازمان ملل متحد پس از ۴۰ روز، قطع‌نامه‌ای را در مورد «وقفه‌ی بشردوستانه» در جنگ‌ بین اسرائیل و حماس در غزه تصویب کرد.

این قطع‌نامه که از سوی کشور مالت، عضو غیردائم شورای امنیت سازمان ملل متحد پیشنهاد شده بود، در نشست شب گذشته‌ (چهارشنبه، ۲۴ عقرب) این شورا با ۱۲ رأی موافق و سه رأی ممتنع تصویب شد.

امریکا، بریتانیا و روسیه، سه عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به این قطع‌نامه رأی ممتنع دادند.

پیش از این اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد موفق نشده بودند که روی چهار قطع‌نامه‌ی پیشنهادی در مورد جنگ غزه به توافق برسند.

به گزارش رویترز، در این قطع‌نامه اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستار وقفه‌ی بشردوستانه‌ی طولانی‌مدت در جنگ بین اسرائیل و حماس و ایجاد کریدورهای بشردوستانه در سراسر نوار غزه برای دسترسی کامل، سریع و ایمن غیرنظامیان به کمک‌های انسان‌دوستانه شده‌اند.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد همچنین خواستار آزادی گروگان‌های اسرائیلی از نزد حماس شده و از دو طرف جنگ خواسته‌اند که قوانین و معاهدات بین‌المللی را مراعات کنند.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد گفته‌اند در صورت برقراری این وقفه‌ی بشردوستانه، دبیرکل سازمان ملل متحد موظف است که از روند اجرای آن نظارت کند.

جنگ بین حماس و اسرائیل در روزهای اخیر تشدید شده و همزمان تلاش‌ها برای ایجاد وقفه‌ی بشردوستانه در این جنگ نیز افزایش یافته است.

بر اساس آمار وزارت صحت غزه، در حملات اسرائیل بر این منطقه تا اکنون بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ فلسطینی کشته شده‌اند که شمار زیادی آنان زنان و کودکان هستند.