Photos: Sent to Etilaatroz

استخبارات طالبان در کابل دو استاد دانشگاه را بازداشت کرده است

منابع خبر می‌دهند که استخبارات طالبان در کابل دو استاد دانشگاه را بازداشت کرده است. این دو استاد با هم برادر و اهل ولایت پنجشیر هستند.

منابع در گفت‌وگو با اطلاعات روز از این دو نفر به‌نام‌های محمدعاطف داعی و محمدآصف داعی نام بردند و گفتند که آنان در دانشگاه‌های خصوصی تدریس می‌کردند.

به‌گفته‌ی منابع، این دو نفر یک ماه قبل به تاریخ، ۱۸ عقرب از مربوطات ناحیه‌ی یازدهم شهر کابل توسط استخبارات طالبان بازداشت شده‌‌‌اند.

منابع افزودند که تا اکنون دلیل بازداشت این دو استاد دانشگاه روشن نیست.

یک منبع توضیح می‌دهد که ممکن است محمدعاطف داعی به‌دلیل شکایت دانشجویانش بازداشت شده باشد.

به‌گفته‌ی این منبع، محمد عاطف داعی در زمان حکومت پیشین، ده‌ها نفر از آموزگاران و جوانان اهل پنجشیر را تشویق به ثبت‌نام در یک دانشگاه خصوصی بدون جواز کرده بود و اکنون این دانشجویان بی‌سرنوشت شده و به همین دلیل آنان از داعی شاکی‌ هستند.

یک منبع دیگر می‌گوید تا اکنون دقیق روشن نیست که محمدعاطف داعی و برادرش به همین دلیل بازداشت شده‌اند یا دلیل دیگری وجود دارد. به‌گفته‌ی منابع، این دو نفر اکنون در ریاست چهل استخبارات طالبان زندانی هستند.

از سویی هم منابع می‌گویند که این دو برادر ارتباطی با مخالفان طالبان ندارند.

طالبان پیش از این هم بارها باشندگان پنجشیر را بازداشت و زندانی کرده‌اند. این گروه باشندگان پنجشیر را متهم به ارتباط با «جبهه مقاومت ملی افغانستان» به رهبری احمد مسعود می‌کند.