امیرعبداللهیان: سازمان ملل به وضعیت بیش از پنج میلیون «آواره افغانستانی» در ایران توجه کند

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه‌ی ایران خواستار توجه سازمان ملل متحد به وضعیت پنج میلیون «آواره افغانستانی» در ایران شده است.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، وزیر خارجه‌ی ایران امروز (چهارشنبه، ۲۲ قوس) در حاشیه‌ی نشست «مجمع جهانی پناهندگان» در شهر جنیوا و در گفت‌وگو با خبرنگاران این موضوع را یادآوری کرده است.

بر اساس ویدیویی که این خبرگزاری دولتی ایران منتشر کرده، آقای امیرعبداللهیان می‌گوید که «امیدوار هستیم که این جلسات نتایج عملی داشته باشد و صرفا به بیان مواضع در این نشست‌ها، بسنده نشود».

او اضافه می‌کند که «سازمان ملل و کمیساریای عالی پناهندگان هم به وظایف خودش در قبال رسیدگی به وضعیت رفاهی، آموزشی و معیشتی پناهندگان، به ویژه بیش از پنج میلیون آواره افغانستانی موجود در ایران توجه بکند».

وزیر خارجه‌ی ایران در حالی خواستار توجه سازمان ملل متحد به وضعیت مهاجران افغانستان در آن کشور شده که این روزها روند اخراج مهاجران افغانستانی از ایران به شدت جریان دارد.

بر اساس گزارش وزارت مهاجران طالبان، تنها دیروز بیش از هزار و ۵۰۰ نفر به‌صورت اجباری و داوطلبانه از ایران وارد افغانستان شده‌اند.

نشست سه روزه‌ی «مجمع جهانی پناهندگان» در شهر جنیوای سوئیس به میزبانی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان (یو‌‌ان‌اچ‌سی‌آر) آغاز شده است.

این دومین نشست مجمع جهانی پناهندگان است و با شعار «اقدام، اتحاد و اثرگذاری» برای حل مشکلات مهاجران و پناه‌جویان، برگزار شده است.