Photo: UN Women/Ryan Brown

شورای امنیت سازمان ملل رأی‌گیری در مورد قطع‌نامه‌ی کمک‌ها به غزه را به امروز موکول کرد

رسانه‌های بین‌المللی گزارش داده‌اند که شورای امنیت سازمان ملل متحد رأی‌گیری در مورد قطع‌نامه‌ی افزایش کمک‌های بشردوستانه به غزه را به امروز (جمعه، ۱ جدی) موکول کرده است.

به گزارش رویترز، با تعویق رأی‌گیری در این مورد، دور جدیدی از مذاکرات در مصر برگزار شده تا شاید اسرائیل و حماس بر سر آتش‌بس جدیدی برای آزادی گروگان‌ها به توافق برسند.

این رأی‌گیری در حالی به تعویق افتاده است که امریکا موافقت خود را با پیش‌نویس اصلاح‌شده‌ی قطع‌نامه‌ی شورای امنیت اعلام کرده است.

در قطع‌نامه‌ی شورای امنیت سازمان ملل از حماس و اسرائیل خواسته شده است که اجازه‌ی استفاده از همه‌ی راه‌های ممکن را برای ارسال کمک به غزه بدهند.

پیش‌نویس ابتدایی این قطع‌نامه از سوی امارات متحده عربی پیشنهاد شده است. این پیش‌نویس روز دوشنبه با مخالفت امریکا مواجه شده بود و به همین دلیل رأی‌گیری در مورد آن به تعویق افتاده بود.

بر اساس گزارش رویترز، رأی‌گیری در مورد این قطع‌نامه تا اکنون چندین‌بار به تعویق افتاده و هنوز هیچ‌ توافق قطعی حاصل نشده است.

با وجود تلاش‌های دیپلماتیک برای توقف جنگ، درگیری بین اسرائیل و حماس در شمال و جنوب غزه ادامه دارد.

رویترز گزارش داده است که دیروز در سه حمله جداگانه‌ی اسرائیل در شمال، مرکز و جنوب غزه دست‌کم ۱۴ فلسطینی کشته شده‌اند.

رویترز به نقل از شماری از داکتران در غزه گزارش داده است که اسرائیل دیروز همچنین خانه‌ی منیر البرش، مسئول وزارت صحت غزه را هدف قرار داده و در این حمله خود او زخمی و یک دخترش کشته شده است.

جنگ جاری بین حماس و اسرائیل که از هفتم اکتوبر آغاز شد، یکی از خونین‌ترین جنگ‌ها میان دو طرف بوده است.

حماس در حملات هفتم اکتوبر به شهرهای اسرائیل ۱۲۰۰ نفر را کشت و ۲۴۰ نفر دیگر را گروگان گرفت.

بر اساس آمار مقام‌های صحی غزه، در حملات تلافی‌جویانه اسرائیل نیز بیش از ۲۰ هزار فلسطینی کشته و بیش از ۵۰ هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند.