Photo: IsraeliPM

نتانیاهو: جنگ در غزه برای ماه‌های دیگر ادامه خواهد داشت

بنیامین نتانیاهو،‌ نخست‌وزیر اسرائیل در تازه‌ترین اظهارات خود در مورد جنگ‌ غزه گفته است که این جنگ برای ماه‌های دیگر ادامه خواهد داشت.

به گزارش رویترز، نخست‌وزیر اسرائیل دیروز (شنبه، ۹ جدی) به خبرنگاران گفته است: «جنگ [در غزه] در اوج خود است.»

نتانیاهو افزوده است: «ما در همه‌ی جبهه‌ها می‌جنگیم. دستیابی به پیروزی نیازمند زمان است. همان‌طور که رییس ستاد ارتش اسرائیل گفته است، جنگ برای ماه‌های دیگر ادامه خواهد داشت.»

نخست‌وزیر اسرائیل همچنین بر کنترل مرز نوار غزه با مصر توسط این کشور تأکید کرده است.

او گفته است: «کریدور فیلادلفی، یا به عبارت درست‌تر، نقطه توقف جنوبی (غزه)، باید در دست ما باشد. باید بسته شود. واضح است که هر ترتیب دیگر، غیرنظامی‌سازی مورد نظر ما را تضمین نمی‌کند.»

اسرائیل از زمان آغاز جنگ جاری در هفتم اکتوبر، تأکید می‌کند که جنگ را تا نابودسازی کامل گروه حماس و غیرنظامی‌سازی نوار غزه ادامه خواهد داد.

جنگ جاری پس از حملات هفتم اکتوبر حماس به اسرائیل آغاز شد. در این حملات هزار و ۲۰۰ نفر کشته شدند و حماس ۲۴۰ نفر دیگر را گروگان گرفت.

پس از این حمله، اسرائیل حملات تلافی‌جویانه‌ی خود را آغاز کرد که بر اساس ارقام وزارت صحت غزه، تا اکنون در این حملات دست‌کم ۲۱ هزار و ۶۷۲ فلسطینی کشته و بیش از ۵۶ هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند.

نخست‌وزیر اسرائیل در حالی از تدوام جنگ در غزه برای «ماه‌های دیگر» سخن گفته است که تلاش‌ها برای آتش‌بس و توقف این جنگ ادامه دارد.

به‌تازگی مصر طرح آتش‌بس سه‌مرحله‌ای خود را ارائه کرده و مقام‌های حماس برای گفت‌وگو در مورد این طرح به مصر سفر کرده‌اند.