طالبان به «اجبار» از آموزگاران و کارمندان معارف در ناور غزنی برای مهاجران پول جمع می‌کنند

منابع محلی در ولسوالی ناوُر غزنی می‌گویند که طالبان به «اجبار» از آموزگاران و کارمندان معارف در این ولسوالی برای مهاجران اخراج‌شده از پاکستان پول جمع‌آوری می‌کنند.

یک منبع معتبر به روزنامه اطلاعات روز گفت که قدرت‌الله جلال‌زی، آمر معارف طالبان به تمام آموزگاران و کارمندان معارف ولسوالی ناور گفته است که هر نفر باید ۱۰۰ افغانی برای کمک به مهاجران اخراج‌شده از پاکستان بپردازد.

به گفته‌ی این منبع، آمر معارف طالبان گفته است که این دستور از سوی ولسوال این گروه برای ولسوالی ناور صادر شده است.

این منبع می‌گوید که آمر معارف طالبان به آموزگاران و کارمندان معارف ولسوالی ناور هشدار داده است در صورتی که این مقدار پول را نپردازند، از معاش آنان کسر می‌شود.

بر اساس اطلاعات این منبع، در ولسوالی ناور غزنی ۷۰ باب مکتب فعال است و هر مکتب دست‌کم ۱۲ آموزگار، یک آمر یا مدیر، یک سرمعلم و یک نفر یا دو نفر ملازم دارد.

این منبع گفت که بر اساس دستور طالبان، حتا ملازم‌های مکاتب مجبور هستند این پول را بپردازند.

به گفته‌ی این منبع، طالبان پیش از این دوبار دیگر نیز از آموزگاران و کارمندان معارف ولسوالی ناور غزنی پول جمع‌آوری کرده‌اند.

این منبع می‌گوید که طالبان یک‌بار ۱۰۰ هزار افغانی از آموزگاران و کارمندان معارف این ولسوالی برای کمک به زلزله‌زدگان هرات جمع‌آوری کرده و یک‌بار دیگر نیز برای ساخت یک مسجد در ولسوالی رشیدان غزنی.

منابع می‌گویند که بسیاری از آموزگاران و کارمندان معارف در ولسوالی ناور با معاش ناچیزی که دارند، به سختی روزگار می‌گذرانند و نمی‌توانند هر بار مقداری از معاش خود را به طالبان بپردازند.