Photo: UNRWA

۲۱ سازمان کمک‌رسان از فعالیت اونروا در غزه حمایت کردند

در پی قطع کمک‌های مالی کشورها از آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (اونروا)، دست‌کم ۲۱ سازمان کمک‌رسان، از جمله «اکشن اید»، «آکسفام» و «نجات کودکان» در یک بیانیه‌ی مشترک از «اونروا» حمایت کردند.

این سازمان‌ها گفتند: «در بحبوحه‌ی فاجعه‌ای انسانی که به سرعت در غزه رو به وخامت می‌رود، ما از این‌که برخی از کمک‌کنندگان برای تعلیق کمک‌های مالی به اونروا متحد شده‌اند، خشمگین هستیم.»

این سازمان‌ها که بسیاری از آن‌ها در منطقه‌ی تحت محاصره‌ در فلسطین کمک‌های بشردوستانه ارائه می‌کنند، نوشتند: «اونروا بزرگ‌ترین آژانس بشردوستانه در غزه است و تحویل کمک‌های بشردوستانه‌ی آن‌ها را نمی‌توان با سایر آژانس‌های فعال در غزه جایگزین کرد.»

این سازمان‌ها همچنین خاطرنشان کردند که از ماه اکتوبر ۱۵۲ کارمند اونروا کشته شده‌اند و ۱۴۵ تأسیسات مربوط به آن در اثر بمب‌باران آسیب دیده‌‌اند.

اسرائیل هفته‌ی گذشته ادعا کرد که برخی از کارکنان اونروا در حملات هفتم اکتوبر به آن کشور دست داشته‌اند. در پی این اتهام، امریکا بلافاصله کمک‌ به این نهاد را متوقف کرد.

پس از آن، حداقل ۱۰ کشور دیگر، از جمله استرالیا، کانادا، آلمان، بریتانیا و جاپان نیز کمک‌های خود را به حالت تعلیق درآوردند.