SM

دیدار ملا یعقوب با نمایندگان چین، ایران و پاکستان؛ طالبان آماده‌ی تضمین امنیت پروژه‌های انکشافی هستند

وزارت دفاع طالبان می‌گوید که محمدیعقوب مجاهد، سرپرست این وزارت در حاشیه‌ی یک «مهمانی» با نمایندگان چین، ایران و پاکستان دیدار کرده و به آنان از تأمین امنیت پروژه‌های انکشافی در افغانستان اطمینان داده است.

این وزارت امروز (سه‌شنبه، ۱۰ دلو) با نشر اعلامیه‌‌ای در ایکس گفته است که این دیدار شب گذشته و پس از پایان نشست «ابتکار همکاری منطقوی افغانستان» انجام شده است.

سرپرست وزارت دفاع طالبان به نمایندگان این سه کشور از تعهد این گروه به «برقراری ثبات و تأمین امنیت سرحدات کشور، تحکیم روابط دوستانه ‌بر مبنای احترام متقابل با کشورها و همکاری‌های اقتصادی» اطمینان داده است.

او گفته است: «امارت اسلامی (طالبان) آماده‌ی تضمین امنیت و هر نوع همکاری دیگر به‌خاطر آغاز و تکمیل پروژه‌های انکشافی کشورها در افغانستان است.»

وزارت دفاع طالبان گفته است که محمدیعقوب مجاهد پس از پایان نشست منطقوی کابل، همچنین میزبان نمایندگان کشورهای روسیه، هند، چین، ایران، پاکستان، ترکیه، قزاقستان، ازبیکستان، اندونیزیا، قیرقیزستان و ترکمنستان بوده است.

نمایندگان این کشورها عصر دیروز در نشستی تحت عنوان «ابتکار همکاری منطقوی افغانستان» به میزبانی وزارت خارجه‌ی طالبان اشتراک کرده بودند.

امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه‌ی طالبان گفت که این نشست به هدف «بحث و گفت‌وگو برای شکل‌گیری روایت منطقه‌محور به هدف توسعه همکاری منطقه‌ای برای تعامل سازنده با افغانستان و کشورهای منطقه» برگزار شده است.

متقی از سفیران و نمایندگان کشورهای حاضر در این نشست خواست که در نشست دوحه که ماه آینده‌ی میلادی به میزبانی سازمان ملل متحد برگزار می‌شود، واقعیت‌های عینی افغانستان را به گوش آنچه او جهت‌های دور خواند، برساند.