Photo: via Ministry of Interior Affairs- Afghanistan on X

طالبان خواهان همکاری اتحادیه اروپا برای تداوی معتادان مواد مخدر و ایجاد معیشت جایگزین تریاک شدند

عبدالحق آخوند همکار، معین مبارزه با مواد مخدر طالبان در دیدار با نمایندگان اتحادیه اروپا خواستار همکاری این اتحادیه جهت تداوی معتادان مواد مخدر و معیشت جایگزین تریاک برای کشاورزان شده است.

بر اساس خبرنامه‌ی وزارت داخله‌ی طالبان، معین این وزارت دیروز (سه‌شنبه، ۱۷ دلو) با توماس نیکلسون، نماینده‌ی ویژه اتحادیه اروپا و هیأت همراه‌اش دیدار کرده است.

او در این دیدار درباره‌ی فعالیت و دست‌آوردهای معینیت مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله‌ی طالبان و فرمان رهبر این گروه درباره‌ی منع کشت و فروش مواد مخدر معلومات ارائه کرده است.

معین مبارزه با مواد مخدر طالبان گفته است که از کشت، قاچاق و فروش مواد مخدر نه تنها در افغانستان بلکه در سراسر جهان جلوگیری شود تا نسل جدید از این پدیده‌ی شوم مصون بماند.

او از نمایندگان اتحادیه اروپا خواسته است که در خصوص حمایت و درمان معتادان و معیشت جایگزین برای کشاورزان به‌گونه‌ی کامل همکاری کند.

به نقل از خبرنامه‌ی وزارت داخله‌ی طالبان، نماینده‌ی اتحادیه اروپا از فعالیت‌ها و دست‌آوردهای معینیت مبارزه با مواد مخدر ستایش کرده و کارزار مبارزه با مواد مخدر را موفقیت‌آمیز خوانده است.

نیکلسون گفته است: «مواد مخدر دشمن مشترک جهان است که ما در این مبارزه با شما همکاری کامل خواهیم داشت.»

طالبان ادعا دارند که کشت خشخاش در افغانستان را به صفر رسانده‌اند.

چند ماه قبل دفتر مبارزه با جرایم و مواد مخدر سازمان ملل متحد در افغانستان گفته بود که در سال ۲۰۲۳ کشت خشخاش در افغانستان ۹۵ درصد کاهش یافته است.

به‌گفته‌ی این دفتر، کاهش کشت خشخاش در افغانستان برای بسیاری از کشاورزان به‌ معنای از دست‌دادن شدید درآمد است و با این حال، حمایت معیشت جایگزین حیاتی است.