دو نفر در دو رویداد جداگانه در فاریاب «به قتل رسیده‌اند»

منابع معتبر در ولایت فاریاب می‌گویند که یک مرد جوان و یک پسر نوجوان توسط «افراد ناشناس» در دو رویداد جداگانه در مرکز و ولسوالی گرزیوان این ولایت به قتل رسیده‌اند.

منابع در ولسوالی گرزیوان به روزنامه اطلاعات روز گفتند که یک پسر نوجوان به نام انعام‌الله پس‌ازچاشت امروز (پنج‌شنبه، ۱۹ دلو) در سرحد مشترک بین ولایات فاریاب و سرپل به قتل رسیده است.

به‌گفته‌ی منابع، انعام‌الله ۱۵ سال سن داشت و باشنده‌ی اصلی روستای «قلعه شهر» ولسوالی کوهستانات سرپل و باشنده‌ی فعلی روستای «دره جوز» ولسوالی گرزیوان فاریاب بود.

منابع افزودند که انعام‌الله همراه با خواهر نُه ساله‌اش از روستای «قلعه شهر» به سمت روستای «دره جوز» در حرکت بوده که در مسیر راه «توسط افراد مسلح ناشناس به قتل رسیده است».

طبق اظهارات منابع، یک گلوله‌ی کلاشینکف بر بدن انعام‌الله اصابت کرده است، اما تا اکنون علت قتل وی مشخص نشده است.

در یک رویداد دیگر، یک مرد جوان صبح امروز در منطقه‌ی «بادام باغ» شهر میمنه، مرکز فاریاب «توسط افراد ناشناس» به قتل رسیده است.

یک منبع در شهر میمنه به روزنامه اطلاعات روز گفت که این مرد حفیظ‌الله نام و ۲۶ سال سن داشته است. حفیظ‌الله باشنده‌ی اصلی روستای «تحت زغن» ولسوالی پشتونکوت و باشنده‌ی فعلی منطقه‌ی «بادام‌باغ» شهر میمنه بوده است.

به‌گفته‌ی منابع، این مرد جوان صبح وقت در خانه‌اش توسط افراد ناشناس خفه شده و به قتل رسیده است. دلیل قتل او تا اکنون مشخص نشده است.

مسئولان محلی طالبان در فاریاب تا اکنون درباره‌ی این دو رویداد اظهار نظری نکرده‌اند.

اخیرا قتل‌های مرموز و هدفمند در فاریاب افزایش یافته است. دو روز قبل نیز یک مرد ۶۰ ساله از سوی «افراد ناشناس» در ولسوالی خواجه‌سبزپوش این ولایت به قتل رسیده بود.