Photo: Quds News Network on X

آمادگی اسرائیل برای حمله به رفح؛ دستور تخلیه‌‌ی فلسطینی‌ها از این شهر صادر شد

رسانه‌های بین‌المللی گزارش داده‌اند که ارتش اسرائیل در حال آماده‌شدن برای حمله‌ی زمینی به رفح است و به فلسطینی‌ها دستور داده است که این شهر را تخلیه کنند.

به گزارش رویترز، بیش از یک میلیون فلسطینی در رفح، آخرین پناهگاه در جنوبی‌ترین بخش غزه و اطراف آن اکنون تقلا دارند تا منطقه را ترک کنند.

نهادهای امدادرسان هشدار داده‌اند که تعداد زیادی از غیرنظامیان در حمله‌ی اسرائیل جان خود را از دست خواهند داد.

آژانس سازمان ملل در امور پناهندگان فلسطینی (اونروا) اعلام کرده است که نمی‌داند تا چه مدت می‌تواند «در چنین عملیات پرخطری» کار کند.

فیلیپ لازارینی، رییس اونروا گفته است: «احساس اضطراب و وحشت فزاینده در رفح وجود دارد. مردم نمی‌دانند کجا بروند.»

یان اگلاند، دبیرکل شورای پناهندگان ناروی هشدار داده است که در صورت ورود نیروهای اسرائیلی به رفح «حمام خون» به راه خواهد افتاد.

او گفته است: «هیچ جنگی را نمی‌توان در اردوگاه عظیم پناهندگان مجاز دانست.»

رویترز به نقل از بیانیه‌ی دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل نوشته است که به ارتش دستور داده شده طرحی برای «تخلیه‌ی جمعیت و انهدام» چهار قطعه از نیروهای حماس که به‌گفته‌ی اسرائیل در رفح مستقر شده‌اند، تهیه کند.

در ادامه‌ی بیانیه آمده است تا زمانی که این واحدها از بین نروند، اسرائیل نمی‌تواند به هدف خود برای از بین بردن حماس دست یابد.

مقام‌های امریکایی، حامیان اصلی اسرائیل گفته‌اند از حمله‌ای که در آن حفاظت از غیرنظامیان تأمین نشود، حمایت نمی‌کنند.

رویترز همچنین به نقل از یک مقام اسرائیلی که خواسته نامش فاش نشود، نوشته است اسرائیل تلاش خواهد کرد تا پیش از هرگونه حمله‌ای مردم رفح به شمال منتقل شوند.

گفتنی است که در جنگ اسرائیل و حماس که پس از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ آغاز شد، تا اکنون حداقل ۲۷ هزار و ۹۴۷ فلسطینی کشته و ۶۷ هزار و ۴۵۹ نفر زخمی شده‌اند. این آمار را وزارت صحت غزه منتشر کرده است.