Photo: © European Union / Flickr

جوزپ بورل: امریکا در کمک‌های نظامی خود به اسرائیل تجدیدنظر کند

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از ایالات متحده امریکا خواسته است که به‌دلیل شمار زیاد تلفات غیرنظامیان در غزه، در مورد کمک‌های نظامی خود به اسرائیل تجدیدنظر کند.

خبرگزاری رویترز نوشته است که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا این سخنان را امروز (دوشنبه، ۲۳ دلو) در بروکسل بیان کرده است.

به گزارش این رسانه، آقای بورل با اشاره به سخنان جو بایدن، رییس‌جمهور امریکا که حملات اسرائیل به نوارغزه را«بیش‌ از حد» توصیف کرده بود، گفته است که مقام‌های امریکا بارها گفته‌‌اند که تعداد زیادی غیرنظامیان در غزه کشته می‌شوند.

او گفته است: «اگر معتقد هستید که مردم زیادی کشته می‌شوند، باید اسلحه‌ی کمتری فراهم کنید تا از کشته‌شدن این همه نفر جلوگیری کنید.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزوده است که اگر جامعه‌ی بین‌المللی معتقد است که این یک کشتار است و افرادی زیادی کشته می‌شوند، باید در مورد تدارک سلاح به اسرائیل فکر کنند.

از زمان آغاز جنگ اسرائیل و حماس در نوار غزه، انتقادات زیادی از کشتار گسترده غیرنظامیان براثر حملات اسرائیل، مطرح شده است.

براساس آمار وزارت صحت غزه، براثر حملات اسرائیل بر نوارغزه تا اکنون بیش از ۲۸ هزار و ۳۴۰ فلسطینی کشته و بیش از ۶۷ هزار و ۹۸۴ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

بخش زنان سازمان ملل متحد اعلام کرده بود که حدود ۷۰ درصد از قربانیان حملات بر غزه، زنان و کودکان هستند.