Photo: Google Maps

اسرائیل به بزرگ‌ترین شفاخانه‌ی فعال در غزه حمله کرده است

رسانه‌های بین‌المللی گزارش داده‌اند که نیروهای اسرائیل به شفاخانه‌ی «ناصر»، بزرگ‌ترین شفاخانه‌ی فعال در غزه حمله کرده‌اند.

به گزارش رویترز، این حمله دیروز (پنج‌شنبه، ۲۶ دلو) انجام شده و تصاویر منتشرشده از آن، هرج و مرج، فریاد و تیراندازی در راهرو‌های پر از گرد و غبار را نشان می‌دهد.

بر اساس گزارش این رسانه، ارتش اسرائیل گفته است که حمله به این شفاخانه «دقیق و محدود» بوده و براساس اطلاعاتی مبنی بر وجود شبه‌نظامیان حماس و گروگان‌ها، صورت گرفته است.

رویترز افزوده که اسرائیل مدعی است که تعدادی مظنون را در شفاخانه‌ی ناصر دستگیر کرده است، اما سامی ابوزهری، یکی از مقام‌های ارشد حماس گفته است که اسرائیل در مورد دلیل حمله به شفاخانه ناصر دروغ می‌گوید، همان‌گونه که در مورد دلیل حمله به شفاخانه‌های دیگر دروغ گفته است.

رویترز همچنین به نقل از مقام‌های صحی غزه نوشته است که اسرائیل ده‌ها کارمند، بیمار، آوارگان و خانواده‌های کارمندان شفاخانه را که در آن‌جا پناه گرفته بودند، به اجبار بیرون رانده است.

مقام‌های صحی غزه به این رسانه گفته‌اند که حدود دوهزار فلسطینی شب گذشته به شهر مرزی رفح رسیدند و برخی دیگر به سمت شمال و به «دیرالبلاح» در مرکز غزه رانده شدند.

این حمله در زمانی صورت گرفته است که اسرائیل پس از اعلام طرح حمله به رفح، تحت فشارهای گسترده بین‌المللی قرار دارد.

کشورهای مختلف به‌دلیل حضور گسترده غیرنظامیان در رفح، از اسرائیل خواسته‌‌اند که در تصمیم خود برای حمله به این شهر تجدیدنظر کند.

رفح، جنوبی‌ترین شهر غزه هم مرز با مصر است که پیش از این از سوی اسرائیل امن اعلام شده بود و بیش از نیمی از جمعیت غیرنظامی غزه به این شهر پناه آورده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *