Thomas Ashlock/unsplash

وزیر دفاع کوریای جنوبی: کوریای شمالی شش هزار و ۷۰۰ کانتینر مهمات به روسیه فرستاده است

شین وون سیک، وزیر دفاع کوریای جنوبی می‌گوید که کوریای شمالی پس از دیدار کیم‌ جونگ اون و ولادیمیر پوتین در ماه سپتامبر سال گذشته میلادی، شش هزار و ۷۰۰ کانتینر مهمات به روسیه ارسال کرده است.

به گزارش خبرگزاری «یونهاپ»، وزیر دفاع کوریای جنوبی دیروز (دوشنبه، ۷ حوت) به خبرنگاران گفته است که این کانتینر‌ها ممکن است سه میلیون گلوله توپخانه ۱۵۲ ملی‌متری و ۵۰۰ هزار گلوله‌ی ۱۲۲ ملی‌متری را حمل کرده باشند.

او افزوده است که محموله‌های ارسالی احتمالا ترکیبی از این دو نوع گلوله است و دست‌کم چندین میلیون گلوله به مسکو ارسال شده است.

وزیر دفاع کوریای جنوبی گفته است: «با وجود این‌که کارخانه‌های اسلحه‌سازی کوریای شمالی به دلیل کمبود مواد خام و نیرو با ۳۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند، کارخانه‌های خاصی وجود دارد که با ظرفیت کامل کار می‌کنند که در درجه‌ی اول سلاح و گلوله برای روسیه تولید می‌کنند.»

او افزوده است که به نظر می‌رسد کوریای شمالی در ازای ارسال تسلیحات به روسیه، غذا و سایر ملزومات و همچنین مواد خام و قطعات لازم برای ساخت سلاح را دریافت می‌کند.

وزارت خارجه‌ی امریکا نیز می‌گوید که کوریای شمالی به روسیه تسلیحات ارسال می‌کند‌.

این وزارت روز جمعه اوراقی را منتشر کرد که نشان می‌دهد کوریای شمالی از ماه سپتامبر سال گذشته میلادی، بیش از ۱۰ هزار کانتینر مهمات یا مواد مرتبط را به روسیه تحویل داده است.

این اوراق همچنین نشان می‌دهد که در مقابل، کوریای شمالی حدود نُه هزار کانتینر عمدتا حاوی مواد غذایی را دریافت کرده است.

کوریای جنوبی این ارقام تأیید نکرده است، اما گفته است که حجم کانتینرهای ارسالی روسیه به کوریای شمالی ۳۰ درصد بیشتر از حجم کانتینرهای ارسالی کوریای شمالی به روسیه است‌.

کوریای جنوبی و امریکا از کوریای شمالی برای ارسال سلاح به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین انتقاد کرده و اقدام این کشور را محکوم می‌کنند.

پیونگ یانگ و مسکو ضمن تأکید بر همکاری نظامی، این اتهامات را رد می‌کنند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *