Photo: Chatham House

وزیر خارجه‌ی بریتانیا به اسرائیل در مورد قحطی در غزه هشدار می‌دهد

دیوید کامرون، وزیر خارجه‌ی بریتانیا می‌گوید که در دیدار با بنی گانتز، عضو کابینه‌ی جنگ اسرائیل به او در مورد قحطی در غزه هشدار خواهد داد.

به گزارش رویترز، آقای کامرون قرار است امروز (چهارشنبه، ۱۶ حوت)با بنی گانتز، دیدار کند.

بر اساس گزارش این رسانه، آقای کامرون دیروز در مجلس اعیان بریتانیا گفته است که بحران کمک‌رسانی در غزه نشان می‌دهد که اسرائیل در امر کمک‌رسانی به قوانین بین‌المللی پایبند نیست.

او افزوده است: «ما در غزه با وضعیت درد و رنج وحشتناک روبرو هستیم. من چند هفته پیش در مورد خطر تبدیل‌شدن این وضعیت به قحطی و خطر تبدیل‌شدن قطحی به بیماری صحبت کردم و اکنون به آن نقطه رسیده‌ایم.»

دیوید کامرون گفته است که مردم در غزه از گرسنگی و بیماری‌های قابل پیش‌گیری می‌میرند و تأکید کرده است که «صبر ما در حال لبریزشدن است و باید هشدارهایی داده شود، امیدوارم در دیدار با وزیر گانتز این هشدارها را به اطلاع او برسانم.»

با افزایش شمار تلفات حمله‌ی اسرائیل به نوار غزه به بیش از ۳۰ هزار نفر و وخامت وضعیت بشری در این منطقه، انتقادات بین‌المللی از اسرائیل افزایش یافته است.

در روزهای اخیر صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد تأیید کرد که دست‌کم ۱۰ کودک در غزه براثر سوءتغذیه و کمبود آب، جان باخته‌اند. مقام‌های حماس شمار این کودکان را ۱۳ نفر اعلام کرده بودند.

سازمان ملل متحد و کشورهای مختلف از اسرائیل می‌خواهند که برای جلوگیری از قحطی در غزه، اجازه‌ی ورود کمک‌های بشردوستانه‌ی بیشتر به این منطقه را بدهد‌ و با توقف جنگ موافقت کند.