Photo: via U.S. Central Command on X

حمله نیروهای امریکایی و بریتانیایی به مواضع حوثی‌ها؛ دولت یمن کشته‌شدن ۱۱ نفر را تأیید کرد

براساس اظهارات سخن‌گوی دولت به رسمیت شناخته‌شده‌ی یمن در حملات هوایی نیروهای امریکایی و بریتانیایی به شهرهای بندری و شهرهای کوچک غرب یمن، دست‌کم ۱۱ نفر کشته و ۱۴ نفر زخمی شده‌اند.

طبق گزارش‌ها، این حملات روز دوشنبه (۱۱ مارچ) انجام شده است.

رویترز به نقل از المسیره، رسانه‌ی اصلی حوثی‌ها، نوشته است که حداقل ۱۷ حمله‌ی هوایی در این کشور گزارش شده است، از جمله در شهر بندری حدیده و بندر راس عیسی.

براساس گزارش رویترز، سنتکام روز دوشنبه شش نقطه از مواضع حوثی‌ها در یمن را هدف قرار داده است.

سنتکام اعلام کرده که طی این حملات یک کشتی بدون سرنشین و ۱۸ موشک ضد کشتی را که تهدیدی قریب الوقوع برای کشتی‌های تجاری و کشتی‌های نیروی دریایی ایالات متحده در منطقه به شمار می‌رفت، منهدم کرده است.

این حملات تنها چند روز پس از اولین حمله‌ی مرگ‌بار حوثی‌ها به یک کشتی تجاری در دریای سرخ صورت گرفت.

این گروه شبه‌نظامی روز چهارشنبه به کشتی «تورو کانفیدنس» در بندر عدن حمله کردند که در اثر آن سه خدمه‌ی این کشتی کشته شدند.

این حمله چند روز پس از غرق شدن کشتی باری روبیمار رخ داد که حدود دو هفته پس از اصابت موشک حوثی‌ها در ۱۸ فبروری غرق شد.

حوثی‌ها در تازه‌ترین حمله‌ی خود صبح امروز (سه‌شنبه، ۲۲ حوت) گزارش دادند که یک کشتی «امریکایی» را هدف قرار داده‌اند.

سنتکام این حمله را تأیید کرده، اما گفته است که خسارات در پی نداشته است.

علی‌رغم اقدامات تلافی جویانه‌ی ائتلاف ایالات متحده و بریتانیا و سایر ناوگان‌های دریایی، حوثی‌ها حملات خود را به کشتی‌های تجاری در یکی از پرازدحام‌ترین خطوط کشتی‌رانی جهان تشدید کرده‌اند.

یحیی سریع، سخن‌گوی ارتش حوثی‌های گفته است که این گروه به منظور همبستگی با فلسطینیان در واکنش به جنگ غزه، عملیات نظامی خود را در ماه رمضان تشدید خواهد کرد.

در حال حاضر بسیاری از کشتی‌ها برای در امان ماندن از حملات حوثی‌ها در دریای سرخ و خلیج عدن، مسیر طولانی‌تری را از مسیر «دماغه‌ی امید نیک» افریقا طی می‌کنند که هزینه‌های حمل و نقل را به شدت افزایش داده است.