Photo: Social Media

اولین کشتی حامل مواد غذایی از قبرس به سمت غزه حرکت کرد

رسانه‌های بین‌المللی گزارش داده‌اند که اولین کشتی برای امدادرسانی به ساکنان غزه، از کشور قبرس به سمت این منطقه حرکت کرده است.

به گزارش ایندیپندنت، این کشتی که حامل ۲۰۰ تُن مواد غذایی است، امروز (سه‌شنبه، ۲۲ حوت) به‌سمت نوار‌غزه حرکت کرده است.

در گزارش این رسانه آمده است که این محموله عمدتا با تأمین مالی امارات متحده‌ی عربی و هماهنگی قبرس آماده شده است و سازمان‌دهی آن را نهاد خیریه‌ی اسپانیایی «اوپن آرمز» به همراه یک نهاد خیریه‌ی امریکایی موسوم به «آشپزخانه‌ی مرکزی جهان» به عهده دارد.

بر اساس گزارش ایندیپندنت، «آشپزخانه‌ی مرکزی جهان» گفته است که این کشتی مملو از برنج، آرد، پروتئین، حبوبات و سبزیجات کنسرو شده است.
آندرس وارین گور، مدیر اجرایی این نهاد خیره گفته است: «هدف ما ایجاد بزرگ‌راهی دریایی از قایق‌ها و لنج‌هایی است که با میلیون‌ها وعده‌ی غذایی به‌طور مداوم به سمت غزه حرکت ‌کنند.»
این نهاد در حال حاضر ۶۰ آشپزخانه‌ی عمومی در سراسر غزه دارد که در تلاش تأمین غذا برای افراد نیاز در این منطقه است.

این در حالی است که با تداوم جنگ در غزه، نگرانی‌ها از قحطی و شیوع بیماری‌های عفونی براثر عدم دسترسی مردم به آب آشامیدنی صحی، افزایش یافته است.

سازمان جهانی صحت ضمن هشدار از کمبود غذا و آب‌ آشامیدنی صحی در غزه، گفته است که در حال حاضر یک ششم کودکان زیر دو سال در این منطقه به شدت دچار سوءتغذیه هستند.

در عین حال، مقام‌های وزارت صحت غزه به ایندیپندنت گفته‌اند که دست‌کم ۲۵ کودک براثر سؤتغذیه و کم‌آبی جان باخته‌اند‌.

حرکت این کشتی به سمت غزه، امیدها به افزایش ارسال کمک‌های بشردوستانه به این منطقه را افزایش داده است.

پیش از این امریکا نیز یک کشتی موسوم «جنرال فرانک اس بسون» را به سمت شرق مدیترانه فرستاده بود تا یک لنگرگاه مؤقت برای کمک‌رسانی به غزه از طریق دریا ایجاد شود.