Jawed Nader 

شورای ولایتی: تشابه اعتراض

امروز وکلای شورا‌های ولایتی در اعتراض به محدود شدن نقش نظارتی‌شان گفتند: اگر این قانون تغییر نکند، وکلا و مردم افغانستان خاموش نخواهند نشست. جالب این‌که نشانه‌ی اعتراضات آن‌ها نیز «وکیل»‌هایی هستند که ادعا دارند چنین تعدیلی در قانون را به خاطر منافع «مردم» وارد کرده‌اند. از این موضوع جدی که بگذریم، یک فکاهی را امشب برادرم گفت که خالی از ارتباط نیست:

روزی کسی که حاجتش شدیداً نیاز به رفع داشت، به تشناب عمومی پارک وزیر اکبر خان رفت. از راه خود یکی از آفتابه‌های قطارشده‌ی پیش تشناب را برداشت. پیش از آن‌که وارد شود، مسئول تشناب بر او داد زد: اووو، او افتاوه ره ده جایش بان و افتاوه هشتمه ببر. نفر که حوصله‌ی بگومگو نداشت، آفتابه‌ی دست داشته را بر سر جایش گذاشت و هشتم را برداشت.

اما در درون تشناب، چنانچه بر اکثر انسان‌ها پیش می‌آید، به اندیشه‌ی ژرف رفت‌ و در مورد حکمت آفتابه‌ی هشتم تأمل‌ها کرد، ولی به نتیجه نرسید. بیرون که برآمد، با اعتراض شدید این سوال را از مسئول تشناب پرسید. مسئول با خون‌سردی جواب داد: او بیادر، تو که سری ته اموتو تا انداخته میایی و افتاوه را اموتو می‌بری، فکر می‌کنی ما ده امینجه بری ملی شیشتیم؟

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *