Photo: UNRWA on X

استرالیا کمک مالی به «اونروا» را از سر می‌گیرد

استرالیا اعلام کرده است که کمک‌های خود به آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (اونروا) را از سر می‌گیرد.

به گزارش رویترز، پنی وونگ، وزیر خارجه‌ی استرالیا امروز (جمعه، ۲۵ حوت) این موضوع را اعلام کرده است.

استرالیا و شماری از کشورهای دیگر در ماه جنوری سال جاری میلادی، پس از آن‌که اسرائیل ۱۲ نفر از کارمندان اونروا را به دست داشتن در حمله‌ی هفتم اکتوبر سال گذشته میلادی حماس به شهرهای اسرائیل متهم کرد، کمک‌های خود به این نهاد را به حالت تعلیق درآورد.

وزیر خارجه‌ی استرالیا در اظهارات امروز خود گفته است که این کشور پس از مشوره با اونروا و سایر کمک‌کنندگان، اطمینان یافته است که این نهاد امدادرسانی، یک «سازمان تروریستی» نیست.

او گفته است که استرالیا کمک‌های بیشتری را به اونروا اختصاص خواهد داد و بودجه‌ی مسدود شده به ارزش شش میلیون دالر استرالیا را بلافاصله آزاد خواهد کرد.

پنی وونگ گفته است: «ما کودکان و خانواده‌هایی داریم که از گرسنگی می‌میرند و به همراه جامعه‌ی بین‌المللی این ظرفیت را داریم که به آن‌ها کمک کنیم. ما می‌دانیم که نقش اونروا در ارائه‌ی این کمک‌ها محوری و حیاتی است.»

بر اساس گزارش رویترز، وزیر خارجه‌ی استرالیا همچنین از اختصاص چهار میلیون دالر این کشور به یونیسف و دو میلیون دالر دیگر به سایر نهادهای سازمان ملل برای غزه خبر داده است.

او همچنین گفته است که کشورش ۱۴۰ چتر نجات به اردن و امارات متحده عربی خواهد داد تا از آن‌ها برای ارسال کمک‌های هوایی استفاده کنند.

در گزارش رویترز آمده است که سویدن، کانادا و اتحادیه اروپا نیز تا حدودی کمک‌های مالی خود به اونروا را از سر گرفته‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *