عطامحمد نور

عطامحمد نور از تشکیل «شورای عالی تصمیم‌گیری جمعیت اسلامی افغانستان» خبر داد

عطامحمد نور، رییس شاخه انشعابی حزب جمعیت اسلامی از تشکیل «شورای عالی تصمیم‌گیری جمعیت اسلامی افغانستان» خبر داده است.

او در بیانیه‌ای که امروز (چهارشنبه، ۱ حمل) منتشر کرده، گفته است که این شورا از «رهبران و شخصیت‌های بزرگ» حزب جمعیت شکل گرفته است.

نور افزوده است: «وحدت صف جمعیت از مهم‌ترین آرزوهای فرزندان فداکار و مخلص این تشکل بزرگ بوده که با سیطره طالبان بر پایتخت افغانستان و سپردن کشور به سپاه جهل و جنایت بر اهمیت آن نسبت به هر زمان دیگری افزوده شده است.»

او اضافه کرده است که در راستای پاسخ‌دهی به نیازها و درک درست از اوضاع و شرایط، «زیر چتر تشکلی بنام شورای عالی تصمیم‌گیری جمعیت اسلامی افغانستان گرد آمده‌ایم».

به‌گفته‌ی نور، این شورا عالی‌ترین مرجع تفاهم، انسجام و اتخاذ تصامیم لازم میان نیروهای جمعیت خواهد بود.

بدنه اصلی جمعیت اسلامی به رهبری صلاح‌الدین ربانی تا اکنون درباره‌ی تشکل «شورای عالی تصمیم‌گیری جمعیت اسلامی افغانستان» چیزی نگفته است.

عطامحمد نور در بیانیه‌ی خود گفته است که به سوی همه شخصیت‌ها و اعضای جمعیت دست همکاری دراز می‌کند تا در نهایت «زمینه ایجاد یک تشکل بزرگ ملی در جهت برداشتن بساط رژیم مستبد و هراس‌افگن از کشور مهیا گردد».

او گفته است که از جامعه جهانی و در رأس آن سازمان ملل متحد می‌‎خواهد تا مطابق با منشور این سازمان و معیارهای حقوق‌بشری، مردم افغانستان را در برگرداندن نظامی برخاسته از اراده مردم تنها نگذارد.

او نقش کشورهای منطقه در جهت بیرون‌رفت از بحران را مهم خوانده و به این کشورها گفته است که گروه طالبان با اقدامات غیرقابل پیش‌بینی خود برای آن‌ها و منطقه تهدید است.

نور به کشورهای جهان گفته است که تنها عدم به‌رسمیت شناختن یک رژیم «تروریستی» کافی نیست، بلکه آنچه مردم افغانستان و منطقه و جهان به آن نیاز دارند کمک در جهت رسیدن به جامعه‌ای عاری از ترور و تبعیض و تجاوز و برپایی نظامی مسئول و برخاسته از اراده و خواست مردم است.