Photo: U.S. Department of State

تلاش برای آتش‌بس در غزه؛ شورای امنیت سازمان ملل در مورد قطع‌نامه‌ی جدید رأی‌گیری می‌کند

شورای امنیت سازمان ملل متحد پس از وتوی قطع‌نامه‌ی پیشنهادی امریکا توسط روسیه و چین، پیش‌نویس یک قطع‌نامه‌ی جدید در مورد آتش‌‌بس در غزه را روز دوشنبه این هفته به رأی می‌گذارد.

به گزارش آسوشیتدپرس، قرار بود رأی‌گیری در مورد پیش‌نویس این قطع‌نامه امروز (شنبه، ۴ حمل) انجام شود، اما صبح امروز شورای امنیت سازمان ملل متحد آن را به روز دوشنبه موکول کرده است.

در گزارش آسوشیتدپرس آمده است که پیش‌نویس این قطع‌نامه توسط ده عضو غیردائم شورای امنیت سازمان ملل متحد تهیه شده و از حمایت روسیه و چین برخوردار است.

براساس گزارش این رسانه، در پیش‌نویس این قطع‌نامه آتش‌‌بس بشردوستانه در غزه در جریان ماه رمضان پیشنهاد شده است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز جمعه در مورد قطع‌نامه‌ی پیشنهادی امریکا در مورد آتش‌‌بس در غزه رأی‌گیری کرد، اما این قطع‌نامه با وتوی روسیه و چین از تصویب بازماند.

پس از ارائه‌ی پیش‌نویس قطع‌نامه‌ی جدید در مورد آتش‌بس در غزه، ۲۲ کشور عربی در یک اعلامیه‌ی مشترک از اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد خواسته‌اند که برای جلوگیری از خون‌ریزی و رنج انسانی بیشتر، به این قطع‌نامه رأی بدهند.

آنان همچنین از اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد خواسته‌اند که با «اتحاد و فوریت» عمل کنند.

از زمان آغاز جنگ در غزه در هفتم اکتبر سال گذشته‌ی میلادی، شورای امنیت سازمان ملل متحد دو قطع‌نامه در مورد این جنگ تصویب کرده، اما آتش‌بس شامل هیچ کدام از این قطع‌نامه‌ها نبوده است.