ارگ: مشکلات بنیادی در دیزاین و ساخت سرک‌ها وجود دارند

اطلاعات روز: در نشستی تحت ریاست محمد اشرف غنی، وضعیت سرک‌های کشور مورد بررسی قرار گرفته است. دفتر رسانه‌های ریاست جمهوری دیروز با نشر خبرنامه‌ا‌ی اعلام کرد، در این نشست در ارگ ریاست جمهوری، پس از بحث‌ها خاطرنشان شد که ضعف‌های بنیادی در دیزان، ساخت، حفظ و مراقبت سرک‌های کشور وجود دارد.

در این نشست مسئولان وزارت فواید عامه، مهندسان و متخصصان آن وزارت و شماری از مسئولان شرکت‌های سرک‌سازی حضور داشته‌‌اند. بر اساس خبرنامه، در این نشست فیصله شده تا به صورت واضح، ظرفیت‌ها و مشکلات شناسایی شوند‌ و بعد روی بلند بردن کیفیت سرک‌ها و پایین آوردن قیمت‌های احداث آن‌ تمرکز شود.

هم‌چنان در این نشست فیصله شده پس از این مدیریت تمام پروژه‌ها به صورت همه‌جانبه بررسی شود و در روشنایی آن، گزارش‌دهی پروژه‌ها به صورت هفته‌وار صورت گیرد. ایجاد یک چارچوب واضح به منظور تعیین معیارهای اقتصادی و اجتماعی برای احداث سرک‌ها از فیصله‌‌های دیگر‌ این نشست بوده است.

بر اساس خبرنامه‌ی ارگ ریاست جمهوری، در این نشست فیصله شده تا نقش دولت و هماهنگی میان بخش‌های خصوصی و دولتی و تمویل‌کنندگان نیز واضح شود. شرکت‌های سرک‌سازی به اساس فعالیت و ظرفیت‌شان به صورت واضح طبقه‌بندی شوند تا گزینش شرکت‌ها به اساس معیار و تجربه در پیش‌برد پروژه‌ها صورت گیرد.

در این نشست بر مدیریت و تقویت مارکیت تولید مواد ساختمانی در کشور نیز تأکید شده است. بر اساس خبرنامه، از این پس رییس جمهور نشست‌های مربوط به پروژه‌های زیر‌بنایی را ریاست می‌کند.