Photo: @Drnazari18

درگیری‌ فیزیکی محافظان عبداللطیف نظری با نیروهای طالبان؛ «دو طرف به همدیگر دشنام قومی دادند»

منابع معتبر محلی در کابل به روزنامه اطلاعات روز تأیید کرده‌اند که محافظان عبداللطیف نظری، معاون وزارت اقتصاد طالبان با نیروهای این گروه درگیری فیزیکی داشته‌اند و دو طرف به همدیگر «دشنام قومی» داده‌اند.

به‌گفته‌ی این منابع، این درگیری بعدازظهر دیروز (جمعه، ۱۷ حمل) در ایست‌بازرسی «بند قرغه» رخ داده است.

براساس اطلاعات منابع، نیروهای طالبان در این ایست‌بازرسی موتر حامل آقای نظری را متوقف کردند و به کارت شناسایی دولتی آن توجه نکردند.

منابع می‌گویند که در پی این بی‌توجهی، محافظان آقای نظری واکنش نشان دادند و نیروهای طالبان در این ایست‌بازرسی را «محاصره» کردند.

به‌گفته‌ی منابع، سپس نیروهای طالبان در پغمان به کمک‌ نیروهای محاصره‌شده‌ی این گروه در بند قرغه آمدند، اما تنش به درگیری مسلحانه نینجامید؛ هرچند که دو طرف «دست به ماشه» بودند.

منابع می‌گویند که پس از آمدن نیروهای کمکی طالبان از پغمان، درگیری فیزیکی و لفظی میان دو طرف رخ داد و «بحث هزاره و پشتون مطرح شد و به همدیگر و قوم همدیگر فحاشی کردند».

براساس اطلاعات منابع، سرانجام مسئولان امنیتی طالبان در قرغه و پغمان به ساحه آمدند و پس از تحقیق از آقای نظری «عذرخواهی» کردند و جدال پایان یافت.

طالبان عبداللطیف نظری را در چهارم ماه جدی سال ۱۴۰۰ خورشیدی به‌عنوان معین مسلکی وزارت اقتصاد خود تعیین کردند. او براساس فرمان هبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان به این سمت گماشته شد.

عبداللطیف نظری اولین فرد از قوم هزاره بود که پس از تسلط طالبان از سوی این گروه در یک پست دولتی گماشته شد.

آقای نظری در دوره‌ی حکومت پیشین افغانستان به‌عنوان استاد دانشگاه و فعال سیاسی فعالیت می‌کرد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *