Photo: ISNA

پروازهای چندین فرودگاه ایران تا فردا تعطیل شد

در پی حملات تلافی‌جویانه‌ی ایران علیه اسرائیل پروازها از چندین فرودگاه ایران، از جمله فرودگاه بین‌المللی مهرآباد در تهران لغو شده است.

رضا کارگر، مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفته است که با توجه به «نوتام» صادرشده، لغو پروازهای فرودگاه‌های مهرآباد، شیراز، اصفهان، بوشهر، کرمان، ایلام، سنندج و چند فرودگاه دیگر در غرب این کشور تا ساعت ۶:۰۰ صبح فردا (۲۷ حمل) تمدید شده است.

به گزارش ایسنا، پروازها از فرودگاه‌های تبریز، اردبیل، ارومیه، کرمانشاه، خرم‌آباد، اهواز، آبادان، همدان، شهرکرد و دزفول نیز تا ساعت ۶:۰۰ صبح فردا (۲۷ حمل) تعطیل شده است.

ایران شب گذشته حملات گسترده‌ی پهپادی و موشکی را علیه اسرائیل انجام داد. ایران این حملات را واکنش به حمله به قنسولگری ایران در دمشق می‌خواند.

مقام‌های نظامی ایران می‌گویند که این حملات در حد «تنبیه» اسرائیل بود و قصد ادامه‌ی عملیات را ندارند.

در اول اپریل در حمله‌ی اسرائیل به قنسولگری ایران در دمشق هفت مستشار نظامی ایران، به‌شمول دو فرمانده ارشد نیروی قدس سپاه پاسداران کشته شدند.

علی خامنه‌ای، رهبر ایران گفت که اسرائیل اشتباه کرده و باید «تنبیه» شود.

سرانجام شب گذشته سپاه پاسداران ده‌ها موشک و پهپاد به سمت اسرائیل پرتاب کرد.

اسرائیل می‌گوید که «۹۹ درصد» پهپادها و موشک‌های ایران را خنثا کرده است. در دفع این حمله، امریکا و فرانسه اسرائیل را کمک کرده‌اند.

کشورها حملات ایران علیه اسرائیل را محکوم کرده و خواستار خویشتن‌داری برای کاهش تنش شده‌اند.